Zajimavy clanek, byt titulek o 'barvoslepych Recich' je zavadejici.
Bile zuby chce jen mensina Amiku, spise tech woke, co se vidi v Hollyweird. Herci a herecky tento 'fad' zavedli. Me je zcela u zadku. Jsem rad, ze mam na stara kolena zuby zdrave; jednu malou plombu ve stolicce vlevo dole. Po tatovi mam velmi tvrdou sklovinu, coz je u homo sapiens velmi vzacne.
Ale zpet k tematu. Zajimavou knihu o barvach tez napsal sam J. W. Goethe "Zur Farbenlehre" - mam.
Reci, Rimane i Benatcane v mozaikach rozlisovali az 30 tisic odstinu barev. Me pri studiu mineralogie fascinovaly barvy a odstiny krystalu a odraz a tristeni svetla v nich. Velmi zajimave je divat se na tenke platky hornin v polarizovanem svetle petrografickeho mikroskopu, jak se mineraly rozsvecuji a zhasinaji. Je to marne, prirodni vedy jsou vec. ;-)
Nesmime zapomenout na barevne sklo, obzvlaste vitraze v gotickych katedralach. Nejuzasnejsi je slavna v Chartres u Parize. Vetsina ze ~170 obrovskych oken ma puvodni sklo z 13. a 14. st. Je k nevire, ze vsechny barvy jsou na podlaze 'bile', tj neutralni. Dodnes nevime jak to stari Mistri dokazali, ze ruznobarevne sklo se na podlaze promita jakoby svetlo proslo cistym nezbarvenym sklem. To je vec.
Bile zuby chce jen mensina Amiku, spise tech woke, co se vidi v Hollyweird. Herci a herecky tento 'fad' zavedli. Me je zcela u zadku. Jsem rad, ze mam na stara kolena zuby zdrave; jednu malou plombu ve stolicce vlevo dole. Po tatovi mam velmi tvrdou sklovinu, coz je u homo sapiens velmi vzacne.
Ale zpet k tematu. Zajimavou knihu o barvach tez napsal sam J. W. Goethe "Zur Farbenlehre" - mam.
Reci, Rimane i Benatcane v mozaikach rozlisovali az 30 tisic odstinu barev. Me pri studiu mineralogie fascinovaly barvy a odstiny krystalu a odraz a tristeni svetla v nich. Velmi zajimave je divat se na tenke platky hornin v polarizovanem svetle petrografickeho mikroskopu, jak se mineraly rozsvecuji a zhasinaji. Je to marne, prirodni vedy jsou vec. ;-)
Nesmime zapomenout na barevne sklo, obzvlaste vitraze v gotickych katedralach. Nejuzasnejsi je slavna v Chartres u Parize. Vetsina ze ~170 obrovskych oken ma puvodni sklo z 13. a 14. st. Je k nevire, ze vsechny barvy jsou na podlaze 'bile', tj neutralni. Dodnes nevime jak to stari Mistri dokazali, ze ruznobarevne sklo se na podlaze promita jakoby svetlo proslo cistym nezbarvenym sklem. To je vec.