Komentáře

Zpět na článek

Lenka Zlámalová: Vláda tlačí lidi, aby zůstali co nejdéle v práci. Některé ale pobízí k úniku do penze

46 komentářů

Miloslav Podhola
9. března 2024 • 15:15
Penze jsou "neudržitelné", neboť současná vláda špatně hospodaří.
Vyměnila poměrný blahobyt občanů, za podporu UA.
Ekonomicky schopna vláda, která pozná priority, to bude muset dát do latě.
V západních státech dávají větší podíl HDP na důchody a jde to!
Jurečka ohlupuje občany,co bude za 30 let.
Kde mu bude konec? Bude kydat hnů,j ne jen ten u Strakovky.
viktor viktor
6. března 2024 • 11:19
Mohlo by vás zajímat. Pro čtenáře připomenu, že Švýcaři si v neděli odsouhlasili vyplácení 13. důchodu, od ledna 2026. A to mají Švýcaři inflaci jen ca 1,4%. Český tisk tuto informaci “ nějak pominul “ 🤪🤪🤪. Švýcaři roky rozumně hospodaří a mají nyní na to. Nikdo si jim nedovolí něco z důchodů škrtat . Naopak. Asi nemaji hlupáky a Hujery ve vládě. Co vy na to CZ voliči ? P.S.- švýcarský tisk NZZ, BZ…
Avatar - našinec}
našinec
5. března 2024 • 09:21
A ještě k jedné často tradované lži - V roce 2022 ČR přispěla na UA, ať přímo či nepřímo, minimálně částkou 300 mld. Kč, přímo na dávky občanům UA 70 mld. Kč. UA uprchlíci odvedli do státního rozpočtu 5 mld. Kč.
richard richard
5. března 2024 • 17:37
@našinec zdroje, odkazy?
Miloslav Podhola
9. března 2024 • 15:28
@richard richard
Chytrému stačí paměť!
Jana Hrdlickova
5. března 2024 • 09:13
Je fascinující neustále se opakující mentální vzorec, který chce donutit staré pracovat déle a déle, ale vůbec neřeší fakt, ze v generaci dnešních sedesatniku pracoval každý nejpozději ve věku 25 let a odváděli do rozpočtu. Dnešní 25-letí jsou považováni z děti a poflakuji se dost často po několikáté vysoké škole , zadarmo, a ta je stejně nejpropracovanější na žádné povolání. Nesmyslné zpětné zavedení 9 třídy, obrovské množství odkladu, které posouvá začátek školní docházky na 7 let to nikdo nevidí a nespocital kolik to do budoucna bude stát
Avatar - našinec}
našinec
5. března 2024 • 09:23
@Jana Hrdlickova Nemáte pravdu. Taková žena za socialismu klidně do 27 let studovala, pak měla pár dětí a kolem 50ti let šla do důchodu, kde je dodnes.
Miloslav Podhola
9. března 2024 • 15:26
@našinec
Kolik takových žen znáte?
Co ja vím, tak většina žen pracuje na dvě směny.
Kolik zaměstnaných mužů doma v období, o kterem pisete, pomáhalo?
Avatar - našinec}
našinec
5. března 2024 • 09:12
Jistě si vzpomene, jak nám na počátku konfliktu vláda vysvětlovala, že uprchlíci z UA nebudou připuštěni na český systém sociální péče, jelikož by to bylo pro občany ČR nevýhodné. Každému bylo jasné, že je to lež. Takže: Průměrná výše dávek v hmotné nouzi v roce 2022 byla pro občany ČR 4 000 Kč a pro uprchlíky z Ukrajiny 12 000 Kč.
richard richard
5. března 2024 • 17:37
@našinec zdroje, odkazy?
Avatar - našinec}
našinec
5. března 2024 • 17:41
@richard richard Státní správa.
richard richard
5. března 2024 • 17:42
@našinec konkretne
Pavel Maleček
5. března 2024 • 00:12
No Zlámalová zvětšiny píše dobře, což se i většiny tohoto textu týká. Dost těžce však ulítává v závěru, když kritizuje dřívější odchody do důchodu u zaměstnaců z profesí významně poškozujících zdraví.
Tyto lidi stejně po +- 60. už nikdo trvale nezaměstná a pár hodinový přivýdělek je bez důchodu neuživí. A tak v ještě dražší než důchod sociální síti skončí. A tak naopak se jedná o přínosné opatření, které otevře dveře k pozdějším odchodům do důchodů tam, kde to tak závažné důsledkyna lidské zdraví nemá.

Viz standardní kancelářské činnosti, které mohou být naplno vykonávány třeba do 75. Zlámalová, ještě než to co napsala, si nějakou tu zdraví poškozující profesi měla jít aspoň na týden zkusit. V tu ránu by psala hodně jinak.
Martin Tuhý
5. března 2024 • 00:01
Pravicoví novináři jsou už očividně úplně mimo realitu, jakože budeme rekvalifikovat 60 leté svářeče, horníky nebo skláře aby do 70 dělali nějakou brigádu, co z nich uděláme, ITáky? Každý pravičák by měl jít povinně na týden vykonávat nějakou těžkou práci, to by je probralo z té diskotéky ve které žijí, ale co čekat od člověka z institutu Václava Klause.

Zajímavé, že během jednoho odstavce Zlámalová došla k tomu, že jediná šance důchodového systému je prodlužování odchodu do důchodu a bez výjimek. Že bychom třeba změnili daňový systém, nebo více zdanili nadnárodní společnosti atd., to ani nestojí za komentář, to je samozřejmě komunismus.
Richard Šebesta
5. března 2024 • 08:20
@Martin Tuhý Ona má ale pravdu když to kritizujete jak to chcete řešit ?
Martin Tuhý
6. března 2024 • 12:00
@Richard Šebesta Co konkrétně je třeba řešit?
Uživatel_5381225
4. března 2024 • 20:18
Bohužel dnes Reflex zaměstnavá ***y a ***ky co s tím?
Uživatel_5381225
4. března 2024 • 20:16
Bohužel dnes
Avatar - našinec}
našinec
4. března 2024 • 18:51
Aby to nezaniklo ve vláknu: @Richard Šebesta Kolik nás stála pomoc UA? Byla to přímá a nepřímá pomoc. Dá se to zhruba vyčíslit rozdílem mezi plánovaným a skutečným státním dluhem + inflace + zásoby(zbraně, munice, komodity, atd.) + dary + částka, kterou se podílely jednotlivé rezorty ze svých původních rozpočtů + pomoc uprchlíkům + další. Jen v prvním roce to bylo minimálně 300 mld. Kč.....Např. rok 2022: Rozdíl ve státním dluhu byl 80,6 mld. Kč, výnos z inflace 127 mld. Kč, na dávkách stáli uprchlíci 70 mld. Kč, ...
Richard Šebesta
4. března 2024 • 19:11
@našinec Účet ale není zdaleka ukončen. Válka nekončí a naše válečná vláda kdyby to zaleželo na nich tak se válčí minimálně do konce století !
Avatar - našinec}
našinec
4. března 2024 • 19:14
@Richard Šebesta Souhlas. Mnou uvedená částka byla v minimální částce pouze za rok 2022.
Martin Tuhý
5. března 2024 • 00:12
@Richard Šebesta Tak je snad jasné, že budeme naše napadené spojence podporovat dokud to bude potřebné.
Martin Tuhý
5. března 2024 • 00:11
@našinec Bože, co je to za šílený výpočet? Už tam chybí jen započítat každé liché úterý a tři vejce. 300 miliard? Jste se úplně zbláznil?
richard richard
5. března 2024 • 17:40
@našinec a to jste spocital sam nebo to jsou noty z Kremlu? Doplnte odkazy.
Avatar - našinec}
našinec
4. března 2024 • 16:46
Spíše jen pro zajímavost - od 1. 7. 2024 mají být občané UA zařazeni do českého sociálního systému. Problém je, že občané UA nedokáží vyžít s existenčním minimem a tak vláda od 1. 1. 2024 napravila nespravedlnost, kterou zavedli jejich předchůdci a existenční minimum bude vypláceno pouze tehdy, pokud někdo odmítne veřejně prospěšnou práci. Toto mohlo zvrátit pouze rozhodnutí ÚS ohledně důchodů(nebyly by peníze). Po vynesení rozsudku ÚS došlo k zpětnému vyplacení rozdílu mezi existenčním a životním minimem za měsíc leden u osob pobírající příspěvek na živobytí.
Pavel Vaidl
4. března 2024 • 16:02
Autorka konstatuje: "Odvody na penze a celkové pojištění už nyní máme čtvrté nejvyšší v Evropě. Tady se zvyšovat nedá. Není ani realistické snižovat důchody. Stát by pak jen seniorům musel životní úroveň dorovnávat sociálními dávkami. Výdaje by byly stejné." Jedinou schůdnou cestou vidí v prodlužování pracovní kariéry. Je zajímavé, že se ani nepozastaví nad tím, že pokud máme odvody na penze v TOP5, tak zda skutečně všichni tuto výši odvodů a pojištění odvádí? Zda-li se náhodou v systému tak trochu někdo jen neveze?
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
4. března 2024 • 17:25
@Pavel Vaidl
momentálně se vezou všichni, kdo mají penzi nad úrovní toho, co do systému odváděli. Problém je, že lidé pracují a odvádějí do systému peníze cca 40 let a pak pobírají penzi cca dvacet let. Logicky by tedy museli odvádět mnohem více, než odváděli. Ten problém je, že systém byl nastaven na jinou délku dožití. V takovém rusku třeba u mužů je délka dožití rovna věku odchodu do důchodu, jinými slovy, průměrný mužik se uchlastá dříve, než jde do důchodu...)))
Avatar - našinec}
našinec
4. března 2024 • 18:11
@Uživatel_5734171 V ČR délka dožití u mužů je 76 let.
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
4. března 2024 • 14:59
Celé to připomíná dětskou hru zvanou Černý Petr. Všichni vědí, že neřešená penzijní reforma je megaprůšvih, ale zároveň vědí, že to nebouchne za rok ani za dva. Bouchne to zhruba za deset let, kdy do penze půjdou silné ročníky a systém bude potřebovat dotovat ze státního rozpočtu. Ale každý se bojí do toho sáhnout, protože to bude bolet. Prodloužení věku odchodu do důchodu je politicky třaskavé téma, stejně jako nějaká forma zásluhovosti či jiné systémové změny. Já to mám jednoduché, s žádnou penzí nepočítám, nemohu býti tudíž zklamán...)))
Avatar - našinec}
našinec
4. března 2024 • 15:44
@Uživatel_5734171 Průběžný solidární důchodový systém je již zastaralý a je třeba důchody hradit z jiných zdrojů, což se snažili již předchozím vládám ČR vysvětlit zahraniční odborníci. Ještě je tu možnost, že průběžný solidární důchodový systém ano, pokud roboti budou "solidární" s lidmi.
Martin Tuhý
5. března 2024 • 00:08
@Uživatel_5734171 Důchodový účet je dorovnáván ze státního rozpočtu po dekády, v plusu byl akorát dva roky za Babiše, moc nevím co bouchne, nebo co se stane, že to bude stát několik let desítky miliard navíc? Popravdě no a co... Jsme schopni za rok přidat na silnice nebo na armádu desítky miliard a nikdo se nevzrušuje nad silničním nebo armádním účtem, moc nevidím problém. Každý se samozřejmě může zajistit soukromým spořením/investicí, každého volba.
Richard Šebesta
4. března 2024 • 13:11
Musím říct,že s autorkou souhlasím ve všem. Poslední bod jež nazvala chybou současné vlády je typická ukázka falešného populismu současné falešné a podle mne nejhorší polistopadové vlády. Když se sesbírají fakta je vše jasné.
Od počátku co je Fialová soldateska u moci neustále lže a podvádí. Nejprve tvrdili,že nebudou šahat na důchody,pak že budou šetřit a pak nedodrželi ani jedno. Na důchody šáhli letos když penzistům snížili navýšení a o šetření nemůže být vůbec řeč. Obrovské a zbytečné peníze na nákup amerických stiháček plus zcela gigantická podpora Ukrajiny je jen jeden z mnoha důkazu Fialových lži o údajném šetření.Když silou prosadili snížení důchodu i za podpory US uvědomili si v opět v rozporu s tím co říká Fiala,že jim ujíždí vlak a podporu mají nyní u lidí na bodu mrazu.
Dřívější odchody u některých profesí do důchodu bez krácení jejich výše je důkaz že vše co říkají je lež. Člověk nemusí být žádný Einstein a je mu jasné že tento krok vlády gigantický zatíží už tak deficitní rozpočet a je POPULISMEM nejhrubšího zrna s cílem získat na svou stranu ve volbách jež nás čekají letos i příští rok právě voliče jichž se předčasné odchody budou tykat. Jde podle propočtů o zhruba 120.000 lidí. To už je kvantům jež může být jazyčkem na vahách v říjnu 2025. Chování vlády je cokoli jen ne úsporné !
richard richard
4. března 2024 • 13:19
@Richard Šebesta pomoc Ukrajine je par miliard. Ukrajinci u nas uz vydelavaji vic, bez jim poskytujeme.
Richard Šebesta
4. března 2024 • 14:41
@richard richard Vy chytrá hlavo. Vy těm lhářům věříte ? Ukrajinci Jež u nás pracují jsou jistě přínosem o tom žádná,ale i tak by jistě každého normálního Čecha zajímalo nějaké férové vyučtování kolik nás ta pomoc Ukrajině stála za ty 2 roky(­zbra­ně,u­tečen­ci i humanitarní) ? No a ještě jistě bude stát, válka zdaleka nekončí zvláště když kvůli tomu okradli důchodce !
richard richard
4. března 2024 • 17:06
@Richard Šebesta nikdo nikoho neokradl-Babisovi holubi na strese proste uleteli. Bachorka nebyla zasazena do realneho ekonomickeho ramce.
Ferova cisla uz probehla, vy jim stejne neuverite a sam je spocitat neumite.
Avatar - našinec}
našinec
4. března 2024 • 18:34
@Richard Šebesta Kolik nás stála pomoc UA? Byla to přímá a nepřímá pomoc. Dá se to zhruba vyčíslit rozdílem mezi plánovaným a skutečným státním dluhem + inflace + zásoby(zbraně, munice, komodity, atd.) + dary + částka, kterou se podílely jednotlivé rezorty ze svých původních rozpočtů + pomoc uprchlíkům + další. Jen v prvním roce to bylo minimálně 300 mld. Kč.....Např. rok 2022: Rozdíl ve státním dluhu byl 80,6 mld. Kč, výnos z inflace 127 mld. Kč, na dávkách stáli uprchlíci 70 mld. Kč, ...
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
4. března 2024 • 15:04
@richard richard
Pochopitelně, že Ukrajinci do systému přinášejí víc, než čerpají. A do budoucna jsou právě tito pracovníci spásou našeho průběžného systému. Když k nám přijde dospělý člověk za prací, erár šetří peníze za jeho "přípravu", šetří za prvních 20 let života, které zaplatil někdo jiný. Problém je, že řízená migrace je momentálně politicky nejsprostší slovo, tak se mu každý vyhýbá, ale český trh práce potřebuje zhruba milion lidí na práci. Ale ne formou pracovních agentur, to je organizovaný zločin, potřebuje zde lidi, co tu budou normálně pracovat, normálně žít...
Richard Šebesta
4. března 2024 • 16:19
@Uživatel_5734171 český trh pracovníky potřebuje to je jasné ale nikoli vandráky a zločince a teroristy typu muslimů žijících v miliónových počtech v západní Evropě. Tito nejen že nejsou žádný přinos ale Škodná s velkým Š. Když to trochu přeženu válka na Ukrajině vlastně našem pracovnímu trhu trochu pomohla oněch 340.000 Ukrajinců podle posledních zprav jistě částečně trh práce vykryjí. Podstatou co píše autorka ale je
že tato vláda nemá žádnou koncepci a ono poslední její rozhodnutí o předčasných důchodech je nic než POPULISMUS
NON PLUS ULTRA. A to přesto že tito pracovníci v oněch oborech si odchod dřív zaslouží (sám jsem v takovém oboru dělal přes 30 let.)
Avatar - našinec}
našinec
5. března 2024 • 09:20
@richard richard V roce 2022 ČR přispěla na UA, ať přímo či nepřímo, minimálně částkou 300 mld. Kč, přímo na dávky občanům UA 70 mld. Kč. UA uprchlíci odvedli do státního rozpočtu 5 mld. Kč.
richard richard
5. března 2024 • 17:41
@našinec odkazy?!
Pepa Zahrádka
4. března 2024 • 18:35
@Richard Šebesta Na F35 dáme 150 mld Kč během 10 let což je ročně 15 mld a to stačí na cca 3 týdny výplat důchodů, ohromující?
Avatar - našinec}
našinec
4. března 2024 • 12:19
Já, vždy, když poslouchám řeči o důchodech, tak se jen divím. ....Takže, rozbijeme stroje a nahradíme je pracujícími důchodci, jelikož nedokážeme zdanit práci jako takovou, ale pouze lidskou.
richard richard
4. března 2024 • 13:17
@našinec prace stroju je zdanena zdanenim zisku firmy.
Avatar - našinec}
našinec
4. března 2024 • 15:31
@richard richard A v tom je ten celý problém. Kdysi se přepočítával výkon motoru na koňské síly, tak proč nepřepočítávat práci na lidský výkon. .....Nebo máte pocit, že výkon firmy založený na lidské práci je vyšší než založený na robotech? Sice může ubývat pracujících v produktivním věku, ale výkon firmy neubývá.
richard richard
4. března 2024 • 17:03
@našinec proc? Kdyz se zvysi vykon firmy, vice odvede na jiz platnych danich. Netreba nic delat.
Avatar - našinec}
našinec
4. března 2024 • 18:15
@našinec Koukám, že jste stejný ekonomický odborník jako naši ministři.....1. Optimalizace, 2. Odvod 1x/rok, 3. atd.