Prostor X

Zpět na článek

Dzuro: Putin před mezinárodní tribunál nepůjde, spíš ho zatknou sami Rusové. Válečné zločiny páchají obě strany

34 komentářů

Jozef Kolek
3. března 2024 • 15:10
cha cha cha
Spytar
27. února 2024 • 19:29
Kur*a!, jakého "pana Putina" ????, co to je???
To budete říkat, Třetí Říše byl stát pod vedením "pana prezidenta Hitlera" ???
"pane vyšetřovateli !", jděte se vycpat!!! 🤮
PEtr Tobes
27. února 2024 • 00:39
Ne, necítím se rozezleně, jen zabíjím nácky. Včera jsme šli, a proti nám šla žena se dvěma dětmi, tak jsme je sundali.
– No, to je dobře, jsou to naši nepřátelé.
– Jo, není mi jich ani líto. Je to jejich volba. Mohli odjet jako ti ostatní.
– Přesně tak, nelituj je. Bij je.
–––
– Víš, ti zku*vený Ukáčka si žijí tak dobře. Fakt líp než my.
– To je jasný. Západ je platí, oni se bojí, že o to přijdou, a tak za to bojují. Za co jinýho?
(…)
– Přivezu tobě i dětem spoustu hadrů. Teď jsme tady v jednom bytě, oni všechno nechali a utekli pryč. Je to taková sportovní rodina – jen tenisek mají deset párů, všechny značkové. Všechno jsem sebral a narval to do batohu. Chlapi to všechno vyvážejí náklaďáky, ale ten já nemám.
– Jsi můj pašák, správný hospodář – všechno do domu. Mimochodem, Sofija jde letos do školy, možná někde sebereš počítač?

Asi se ptáte, odkud jsou tyto dialogy. Z dokumentárního filmu Intercepted (Odposlechnuto) ukrajinské režisérky Oksany Karpovych. Film je aranžován velmi prostě: k záběrům z ukrajinských měst, zničených v průběhu války, jsou pouštěny nahrávky telefonických rozhovorů ruských vojáků s jejich příbuznými. Jaké máte při čtení pocity? Vztek? Pokud ano, jste normální lidé.
A nyní si pusťte film 20 dnů v Mariupolu. Já jsem se rozhodla jej zhlédnout 24. února, přišlo mi to velmi symbolické. Všem ho doporučuji. Řeknu rovnou, že to bylo těžké, slzy se řinuly samy. Podemlely mou krustu novinářského cynismu a probudily ve mně všechny ty emoce, které se přeměňují v hněv vůči těm, kteří Ukrajincům způsobili tolik utrpení. Dívala jsem se na ty strašné záběry z nemocnice v Mariupolu, jak lékaři bojovali o životy dětí, jak plakali, když zakrývali malá tělíčka zakrváceným oblečením, na slzy otce, který se loučil se svým šestnáctiletým synem, jejž zabila raketa, když hrál fotbal...
Tato otresna svedectvi o ruskych zlocinech pachanych na ukrajina jsou realitou, kterou si tady stale mnozi odmitaji pripustit, je to hodne krute, ale je to tak..
Avatar - RASPUTIN}
RASPUTIN
26. února 2024 • 19:32
Válka Ukrajiny proti Rusku je jenom válkou dvou bývalých zemí SSSR. A já ani jednu se zemí SSSR jsem rád neměl a nemám. Proto děkuji naší vládě za podporu Ukrajiny protože to prodlužuje válku a tím utrpení obou zemí. Je to trest za to jak se chovaly když byly součástí SSSR. Čím více munice pro Ukrajince tím více padlých na obou stranách, Česká vládo děláš to dobře.
Uživatel_5236112
26. února 2024 • 16:53
Válečné zločiny páchá výhradně Rusko, protože to napadlo Ukrajinu. Ukrajina jen brání svou vlast. Ukrajina není agresorem, zločin rozpoutání války leží na Moskvě. Sláva Ukrajině, sláva hrdinům.
PEtr Tobes
26. února 2024 • 18:12
@Uživatel_5236112 je to tak..a je taky naprosto jasne, ze kdyby putler nenapadl ukrajinu predloni full scale invazi, a hlavne kdyby neposilal svoje vojaky na donbas, kteri tam udajne byli na "dovolene", akorat jeli nahodou v tanku, uz v roce 2014, tak tam byl davno klid a mir, po kterem tady prece vsichni chcimiri volaji, ale tohle si ani nahodou nepripusti, ze to jecele dilo toho kremelskeho skrcka, nemaji proste na to
Frank51482
26. února 2024 • 15:55
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Machala Petr
27. února 2024 • 12:16
@Frank51482 To, že nikdo neví, kdo je Frank51482 divné není. A není to nejspíš ani škoda. Divné to není proto, že je pohodlné se schovat za stupidní nick, aby se hezky křičelo. Kdo je "nějaký" Dzuro, to ví každý člověk s průměrným všeobecným přehledem. Až mu "nějaký" Frank..... bude sahat aspoň po tkaničky bot, možná už ho nenapadne hloupě komentovat něco, o čem nic neví.
Avatar - Petr Fojtik}
Petr Fojtik
26. února 2024 • 14:37
Někde se ty staré krámy museli použít, přece se to nevyhodí. Ukrajina je pro to ideální hřiště a nové závody ve zbrojení můžou začít. Kdopak na tom asi nejvíc vydělá?
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
26. února 2024 • 14:23
reflex by si měl upravit algoritmus pro vyhvězdičkovávání slov... Nechápu, proč nemohu napsat T.a.t.a.r
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
26. února 2024 • 14:18
Pro všechny, kdo se domnívají, že rusko rovná se Slované... V rusku žije přes 10 milionů muslimů a je to nejvíc v Evropě, i když Francie, Británie i Německo je dohánějí. Nejvíc muslimů tvoří t at a ři, což jsou v podstatě celkem umírnění sunnité, těch je asi 5 milionů. Ale pak jsou tam militatní Čečenci (Kadyrov), kterých je přes milion. Kazaši, Uzbeci, Baškirové a spousta dalších, vesměs sunnité. Proto je vtipné, že se putin kamarádí s jejich úhlavním nepřítelem, tedy íránskými šíity... takže kecy o panslavismu a o tom, jak zlý germánský Západ štve Slovany proti Slovaným, coý v sobotu blekotal Fico jsou jen a pouze stupidní kecy. putin posílá do mlýnku na maso právě tyhle malé národy, určitě jich je tam víc, než odpovídá složení obyvatelstva...
Uživatel_5236112
26. února 2024 • 17:00
@Uživatel_5734171 Strašnou lež Ruska odhalil již Karel Havlíček Borovský, který v Rusku nějaký čas pobýval. Rusko se halilo do hávu slovanské vzájemnosti, už tehdy ale bylo jasné, že jde o ruskou rozpínavost. Nejstrašnější doba nastala po VŘSR, kdy bolševici chtěli vygenerovat nového člověka-proletáře bez národnosti, tzv. sovětského člověka. Velká část nenávisti mezi národy a etniky byla vyprodukována "inženýry lidských duší" - Stalinem a jeho národnostní politikou. Pryč od Ruska!
Richard Šebesta
26. února 2024 • 18:08
@Uživatel_5734171 Totéž dělá ale západ v bledě modrém. Zve si do Evropy plno muslimu(nyní už asi ne ale stejně to neumí zastavit),kteří tu společnost rozežírají a mnohdy terorizují a to jsou hlavní nepřátele Izraele, který by měl být a u většiny zemí EU taky je jejich spojenec ! To je taky bizár !
erichos
26. února 2024 • 13:45
Má pravdu
Jen se propaguje jedna strana mince
Papanikula
26. února 2024 • 12:42
Na Ukrajině v podstatě vznikl první živý organismus. Později se zde objevil první člověk a teprve odtud se rozšířil dál, do celého světa. A teprve až nakonec na území dnešního Ruska. V době kdy v Rusku lidé ještě lovili mamuty, Ukrajina už disponovala jadernou technologií, osídlovala Mars a dokázala vymyslet splachovací záchod s prkénkem...

Rusko je samozřejmě agresor
Papanikula
26. února 2024 • 11:55
A kdy půjde před MST v Haagu G. Bush za vyvražďování civilistů v Iráku
Viz Asange Wikklinks

Nebo to se snad smělo ?
Zavádět americký koncentrační tábor v Gvantanamu , kde mučili Američané vězně bez soudu a obžaloby ?? Jen Amnesty International zaznamenali tyhle USA hrůzy
A co dělal žalobce MST ? Asi se bal americanu ?
Avatar - našinec}
našinec
26. února 2024 • 12:29
@Papanikula USA odmítly podléhat mezinárodnímu soudu a v tomto tisíciletí se k nim přidala i RF.
Avatar - našinec}
našinec
26. února 2024 • 11:00
Rozsudky mezinárodního tribunálu jsou tendenční. Přestože za občanské války v bývalé Jugoslávii prováděli válečné zločiny všechny strany, tak potrestáni byli jen Srbové a pokud byl odsouzen nějaký neSrb, tak dostal jen mírný trest či byl po udělení trestu za chvíli propuštěn.
Richard Šebesta
26. února 2024 • 11:05
@našinec Přesně tak a navíc bylo Srbsko vystaveno bezdůvodné agresi státu NATO při niž zemřelo okolo 2000 Srbů. Za pár dnů si budeme připomínat 25.výročí onoho humanitárního zabíjení.
Avatar - našinec}
našinec
26. února 2024 • 12:18
@Richard Šebesta Ano. NATO při útoku na SFRJ použilo zakázané zbraně(grafitové a kazetové bomby), zabilo 2.500 civilistů, 5.000 civilistů zraněno, 700.000 lidí přišlo o práci, byla zničena infrastruktura, přehrady, elektrárny, mosty, budovy, rozhlas a TV, atakdále. To vše za dva a půl měsíce. RF na UA si počíná mnohem mírněji. Například počet obyvatel UA je necelých 45 mil. a za dva roky války se uvádí 6 - 9.000 mrtvých civilistů. SFRJ v té době mělo necelých 6.5 mil. obyv.
Marek Staněk
26. února 2024 • 13:28
@našinec Co PŘESNĚ je na nich zakázáno?
Nápověda: na grafitových vůbec nic, účinné jsou pouze proti venkovnímu elektrickému vedení a rozvodnám), na kazetových jen použití proti civilistům, a ještě se to vztahuje pouze na signatáře dohody o jejich nepoužívání,což USA nejsou.
Avatar - našinec}
našinec
26. února 2024 • 14:31
@Marek Staněk Grafitové bomby:
Úmluva o zákazu nebo omezení použití určitých konvenčních zbraní, které mohou být považovány za nadměrně zraňující nebo mít nerozlišující účinky (CCW): Tato úmluva, která vstoupila v platnost v roce 1983, zakazuje použití grafitových bomb proti civilním objektům a civilnímu obyvatelstvu.
Protokol V k CCW: Tento protokol, který vstoupil v platnost v roce 2006, zakazuje používání všech typů grafitových bomb.
Co se týče kazetových bomb, tak s ohledem na skutečnost, že ani RF není signatářem úmluvy o nepoužívání, tak vlastně na UA je může v pohodě používat, že?!
Mimochodem, na SFRJ neútočily USA, ale NATO.
viktor viktor
26. února 2024 • 10:49
Selhala OBOUSTRANNĚ ! diplomacie. K tomu nedodržování Minských dohod , pronásledování menšin a otevřené , pozitivní šíření Banderovské historie, včetně otevřeného nošení symbolů SS Divize Halič. Přiznejme si, že se do sebe pustily dvě slovanské, silně zkorumpované země. “ Někomu “ to vyhovuje, ale obyčejným občanům Ukrajiny, nebo Ruska, určitě ne. Na západě jsou momentálně u koryt zeleno/rudí , částečně zfetovaní dobrodruzi a kariéristé, nebo staré , uprděné loutky a to celou věc také nepomáhá řešit. Doufejme, že se nakonec vše vyřeší i bez těch kancelářských “ velkohubých válečníků” a dojde k přiměřené dohodě. Voliči tomu mohou významně pomoci.
Richard Šebesta
26. února 2024 • 10:59
@viktor viktor V podstatě souhlasím. Voliči pomoci mohou ale hlavní slovo budou stejně mít Rusko a USA eventuelně některé větší země NATO (VB,­Fran­cie,N­ěmec­ko). Už vidím naše NATOHUJERY když se nakonec přijme nějaký kompromis. Oni by chtěli Rusko zničit a zcela pokořit jenže na jejich názory se nikdo nebude ptát. Ovšem rozhodnou velcí hráči nikoli naše válečná vláda premiéra Nutely.
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
26. února 2024 • 08:24
V té válce jde rusům o několik věcí a to je klíčové. Za prvé jde o naplnění imperiálních choutek. Tady putin plní přání většiny obyvatelstva a přesně proto je také za tu válku většina obyvatelstva i odpovědná. A každý, kdo nastoupí po putinovi bude postupovat stejně. Průměrný rus bude klidně žrát řepu, ale chce, aby se jich celý svět bál, chce, aby na olympiádě stál na nejvyšším stupni ruský bohatýr. To je DNA toho národa. Proto také CCCP a pak rusko státem organizovali doping, potřebovali ukázat světu, kdo je tu nejlepší.
Další rovinou té války je ekonomika. rusko neumí nic vyrobit, snad kromě zbraní. Zato má nedozírné přírodní bohatství. To jim je ale k ničemu, pokud ho neprodají. Plyn na Sibiři má zápornou cenu, pohádkově se na něm dá vydělat teprve v okamžiku, kdy se prodá na tom správném trhu. Tady se putin těžce seknul, protože neočekával, že se válka takhle protáhne a už vůbec nečekal, jak snadno se Evropa zbaví závislosti na ruském plynu. A poslední mírné zimy ho musely vysloveně nakrknout.
A nezapomínejme na třetí rovinu a tím jsou lidské zdroje. rusáci vymírají, jejich počty trvale klesají, naopak roste počet neruského obyvatelstva, především pak muslimského. Přesně proto si putin vybral za svůj cíl Ukrajinu. Chová se jak kolonie mravenců, která napadne své sousedy, povraždí vojáky a ukradne kukly. Ukrajinci jsou pro putina řešením jeho problémů s demografickým vývojem.
Takže nenechme si namluvit, že řešením války je odchod putina. Ať přirozenou cestou, nebo nějakým palácovým převratem v režii siloviků. Každý další gosudar v Kremlu bude muset řešit ty samé "problémy" a bude sahat k těm samým nástrojům...
Saša Krach
26. února 2024 • 08:59
@Uživatel_5734171 No, ono si to Rusko a Izrael vyřeší ...i bez tvého cancu....A nakonec bude každý svým způsobem spokojen.😛
Richard Šebesta
26. února 2024 • 09:41
@Uživatel_5734171 Nejsem Rusofil ale jen dovětek. Pokud jde o Rusy. Mnoho prognóz už ohledně nich selhalo. (Mýlil se Napoleon,Hitler,i mnozí západní politici ). No a co se týče vymírání to je problém celé Evropy a děláte si srandu ? Právě v zemích EU roste hlavně počet muslimů. Dnešní údajně otevřená a demokratická západní společnost lže a fabuluje stejně jako komunisté. Přesné údaje o počtů muslimů se nikde nezveřejňuji bylo by to rasistické (mimochodem stejně jako u nás počty romů). Přesto se odhaduje ,že počet cizinců v zemích západní Evropy je asi 20-25 miliónů a stále roste, díky neschopné politice EU nějak řešit migrační krizi. Muslimové přitom tvoří značnou část.
Avatar - Uživatel_5734171}
Uživatel_5734171
26. února 2024 • 10:37
@Richard Šebesta
zdaleka největší muslimská komunita v Evropě (pokud tedy budu rusko za Evropu považovat) je v rusku. Ostatně kadyrov je radikální sunnita. Je to o to komičtější, že putin se momentálně kamarádí i s radikálními šíity, tedy s Iránem. A co se týče "vymírání", tak já to nepovažuji za žádný problém. Planeta je naopak přelidnběná, vůbec by mi nevadilo, kdyby Česko mělo těch svých deset milionů dalších sto let, protože už sto let se kolem této hranice pohybujeme. A vůbec by mi nevadilo ani to, kdyby část populace bylo tvořeno migrací ze zemí stejného kulturního základu...
Richard Šebesta
26. února 2024 • 10:51
@Uživatel_5734171 Nesouhlasím. Nevím jak velká komunita muslimů je v Rusku ale určitě nepřibývá tak dramaticky jako v EU . To je totiž problém vás prounijních hujerů. Vy se všichni otáčíte a řešíte stále rusko-ukrajinskou válku a Rusko místo aby EU řešila problémy své jež se neřeší. Už jsem to psal jednou. Válka na Ukrajině se časem nějak ukončí,někdy nevím kdy ale skončí nějak. Možná za rok za dva. Problémy v EU s migraci a nepřizpůsobivou muslimskou komunitou určitě za rok nebo za dva ne. To je otázka desetiletí ne-li neřešitelná. Mimochodem já osobně si neumím představit soužití naší křesťanské kultury s muslimskou (netolerantní). Prostě multi-kulti jak to dělá EU nefunguje.
Avatar - našinec}
našinec
26. února 2024 • 12:38
@Uživatel_5734171 Rusko je federativní republika s několika desítkami národů, kteří na daném území historicky žijí a praktikují své náboženství. Vyjímku pouze tvoří gastarbeitři ze střední Asie. Je to něco odlišného od EU, kde se Islám rozšiřuje díky přistěhovalectví. Avšak je pravdou, že v muslimské komunitě všude na světě je větší porodnost než třeba u ateistů.
Michal Kelner
26. února 2024 • 09:47
@Uživatel_5734171 to, co jste napsal je depresivní a bezvýchodné. Bohužel je to také naprosto přesné.
Avatar - našinec}
našinec
26. února 2024 • 10:57
@Uživatel_5734171 Máslo na hlavě mají všichni. Po Kyjevském puči se mělo ruskojazyčné obyvatelstvo důvod obávat o svůj život a RF jim nabídlo udělení občanství, čímž přijalo odpovědnost za jejich životy. RF, stejně jako v minulosti USA, VB, Francie a další v zájmu ochrany svých zájmů s odůvodněním na ochranu života svých občanů na UA, učinilo speciální operaci.
PEtr Tobes
26. února 2024 • 17:34
@našinec jo jasne, tak urcite...kdyby putler neposlal vojaky na donbas, tedy na cizi uzemi ktere mu nepatri a ktere ted zcasti ukradl, uz v roce 2014, tak byl davno klid a mir, tak to je. ale to on nechtel dovolit a proto takova spousta obeti, a to na obou stranach a za vse je odpovedny prave putin a nikdo jiny
Avatar - montausier}
montausier
26. února 2024 • 06:49
Bujné sny.