
Živým důkazem toho, že Schumacherova hvězda nezhasla, byly stovky lidí, které mu na Václavském náměstí aplaudovaly. Další desítky žádaly o autogram. A i na následnou tiskovou konferenci dorazil sebevědomý Němec v dobré náladě. Proč by ne? O posledním víkendu se mu po dlouhých šesti letech podařilo vystoupit na stupeň vítězů Velké ceny Evropy - vybojoval si třetí místo.
Před tématem silných strojů dal ale Schumacher v Praze přednost řidičské osvětě. Přestože na dráze v minulosti zbořil všechny myslitelné rekordy, na silnicích "Schumi" podle vlastních slov řídí citlivě a nemá potřebu nic si dokazovat - a bez pásů si prý připadá jako nahý: "Lépe je využít svoji energii a pomoci naučit se řídit těm, kteří to zatím neumí. To si říkám ve chvílích, kdy bych tomu dotyčnému musel něco říct," vysvětluje.
I tak se mu ale nehody sem tam nevyhnou. "Moje poslední nehoda? Vzpomínám si, že naposledy jsem píchnul," nechává se slyšet.
Je trochu paradoxní, že v závodech nikdy nebyl takový svatoušek. Ze všech sporných momentů, kdy byl Schumacher podezírán z úmyslných kolizí, si fanoušci závodů Formule 1 nejspíš dodnes pamatují kontroverzní manévr v posledním závodu sezóny 1997, kdy byl nejslavnější německý závodník za úmyslnou srážku s Jacquesem Villeneuvem diskvalifikován z celého ročníku soutěže. V roce 1999 dokonce po nárazu do zdi obložené penumatikami vypadl na tři měsíce z formy.
Přesto je jeho zájem o bezpečnost na silnicích záslužný, zvlášť v zemi, která má jedny z nejnebezpečnějších pozemních komunikací v celé Evropské unii. "Můžeme využít toho, že jsme známí, a podpořit dobrou věc. Je důležité, aby v budoucnu na silnicích fungovaly společné bezpečnostní normy. Musíme to splácet lidem," dodal krátce předtím, než se odebral zpátky na letiště.