Video placeholde
Na výzdobu Masaryčky padlo 9 litrů zlaté barvy.
Na výzdobu Masaryčky padlo 9 litrů zlaté barvy.
Na výzdobu Masaryčky padlo 9 litrů zlaté barvy.
Na výzdobu Masaryčky padlo 9 litrů zlaté barvy.
Na výzdobu Masaryčky padlo 9 litrů zlaté barvy.
7
Fotogalerie

Nová Masaryčka není jen budova a to není jen nadpis

Nová Masaryčka je jen budova uprostřed Prahy, tak to na první pohled asi vypadá. Pokud však budovu a myšlenku za celým projektem poznáme blíže, zjistíme, že ne všichni realitní developeři staví jen nudné cost efective minecraft budovy, ale že to jde postavit i s přesahem, jak nám ukázala Penta Real Estate. Budova sama o sobě je nádherná, za projektem stojí i myšlenka propojit Prahu v místech, kde dříve byly hradby, a také vizuálně narušit jinak nudné šedé mozkové vlny, které získáme při pohledu na vjezd do garáže.

DRAWetc studio, kde hlavní hrdinové příběhu Vladimír Strejček a Jindra Strejčková jakožto umělci spojují svoje síly se svým novým nepřítelem umělou inteligencí a společně vytáhli proti odvěkému nepříteli, který se nově vyklubal z hlubin garáží a není to nikdo jiný než Betonus Nudus Šedivý. Nepřítel mého nepřítele je můj přítel, a tak Vladimír a Jindra se společně s AI vydali na štětcové tažení zachránit Masaryčku ze spár Betonuse. Betonus je S-Tier boss a jeho velikost je 200 m2. Tato bitva vyžadovala strategické plánování, které zabralo celkem 85 man-day, a bylo jasné, že klasické štětce na Betonuse budou málo, tak DRAWetc vytasili tajnou zbraň… košťata.

Nebyl to lehký tah koštětem, ale nakonec Betonuse šestnáctičlenný tým zmaloval tak, že ho vlastní betonárka nepozná. Souboj si vyžádal 9 litrů zlaté barvy a zlatá barva, to není jen tak. Zlatou barvu použít k uměleckému tahu vyžaduje zkušenost v malbě a preciznost, zlatá se totiž pod různým úhlem mění klidně i do černé, a proto se vybíralo ze stovek odstínů pro dosažení konstantního zobrazení zlaté v daném prostoru. Tato umělecká bitva se do dějin zapíše jako jedna z mnoha Waves of Minds, které může v okolí budovy prožít v podobě Echoes kdokoliv, kdo má QR čtečku. Po staletí se do budov dávaly časové kapsule, ve kterých byly materiály z dané doby pro budoucí generace. DRAWetc použili digitální kapsule, a tak kdokoliv, kdo najde QR kód, může najít odkaz na audiovizuální odkaz k danému artu.

A toto je nová Masaryčka, moderní, s odkazem i pro další generace. Hlavním odkazem Masaryčky je, že “spojuje” jak město a lid v něm, tak i umění. Těší mě, že nové stavby nemusí být jen nudné krabice bez myšlenky a že v Praze máme další budovu, za kterou se nemusíme stydět, vedle které je radost chodit, a že Penta real estate s DRAWetc vytvořili něco, co nám může závidět celá Evropa.

Článek bych zakončil slovy Vladimíra Strejčka: „Není to jen hardcorový sellout murál na podporu prodeje párků.“