Video placeholde
Volvo s jedním milionem najetých kilometrů
Volvo s jedním milionem najetých kilometrů
Volvo s jedním milionem najetých kilometrů
Volvo s jedním milionem najetých kilometrů
Volvo s jedním milionem najetých kilometrů
21
Fotogalerie

Auto s milionem kilometrů stále bezchybně slouží. Recept na dlouhověkost vozu? Pořádná péče a láska

Milion kilometrů s jediným vozem, to se nevidí každý den. Legendární kupé P1800 Američana Irva Gordona je již léta rekordmanem známým v celém automobilovém světě. V Guinessově knize rekordů je se zápisem s dokonce 5 miliony kilometry.. Méně se však už ví, že i v Česku máme Volvo, které přestoupilo magickou sedmimístnou hranici. Jak vypadá zjistíte ve videu.

Auto, o okterém je řeč, je Volvo V70 D5 z roku 2003, jehož majitelem je pan Jaroslav Hlobil. Ten si vůz pořídil jako ojetý v roce 2008. Tehdy měl na tachometru 157 tisíc kilometrů, nyní již ukazuje milion. Přesně jde o 999 999,9 km, protože na rovný milion nemá počítadlo prostor. Za těch čtrnáct let tady Jaroslav Hlobil ujel se svým Volvem V70 těžko uvěřitelných 843 tisíc kilometrů. „Dlouhou dobu jsem pracoval pro firmu IKEA a pendloval jsem mezi Prahou, Ostravou, Bratislavou a Budapeští, občas jsem jezdil i do Polska. Najet tak přes šest tisíc kilometrů za měsíc nebyl žádný problém,“ vysvětluje.

Po 19 letech života a milionu kilometrů je vůz nejen stále pojízdný, ale dokonce ve velmi dobré formě. Motor naskočí na první otočení a řízení je pořád přesné. A to všechno proto, že mu jeho majitel věnoval patřičnou péči: „Jezdil jsem s ním hlavně dlouhé trasy a díky nezávislému topení taky nikdy nestartoval zastudena. Na výměnu oleje jsem jezdil vždy po předepsaných dvaceti tisících kilometrech a pravidelně jsem ho měnil i v převodovce. Taky do nafty jsem přidával aditiva. Ale hlavně jezdil vždycky do autorizovaného servisu, kde se o něj patřičně postarali.“

Nejprve bylo volvo v rukou pražských autorizovaných servisů, posledních pět set tisíc kilometrů je pod dohledem servisních techniků autorizovaného dealerství v Olomouci. A i díky jejich přístupu v rámci tzv. konceptu Volvo Personal Service (VPS) se může řadit mezi velmi čilé seniory. Dokonce se může pyšnit původním motorem, turbem i výfukem.  

„Jen zhruba ve 350 tisících jsem měnil vstřiky – jeden odešel, tak jsem raději vyměnil všechny. Někdy v té době jsem musel vyměnit převodovku, ale od té doby jsem na té nové najel přes 650 tisíc kilometrů a funguje bezvadně,“ říká hrdě Jaroslav Hlobil. Celkem se dvakrát měnily přední tlumiče a jednou zadní, jednou se nahrazovala poloosa a podtlakový ventil turba, dvakrát se měnilo uložení motoru a tlumičů. To je ale z větších zásahů vše. Další drobné opravy se týkaly prvků, jež se s vysokým nájezdem mění pravidelně.

Originální díly a služby autorizovaného servisu by měly být samozřejmostí pro každou automobilovou značku. Ve Volvu nabízejí ještě něco víc. Servisní koncept, který staví na jasných a i pro zákazníka dobře čitelných principech, poskytli vozu Jaroslava Hlobila i v autorizovaném servisu značky v Olomouci: „O moje auto se už roky starají stejní mechanici a dělají to velmi pečlivě. A můj osobní technik má moje auto dokonale přečtené – co řekne, to se stane.“

Koncept osobního přístupu se stal celosvětově standardem všech servisů Volvo v rámci programu Volvo Personal Service (VPS). Mezi hlavní přednosti tohoto pojetí patří rychlejší průběh a výborná organizace práce. Technici pracují v týmech podobných těm v závodnických pit stopech, díky čemuž může být většina servisních prací hotova do hodiny. Svěřenému vozu se při každé návštěvě servisu věnují ti samí technici znající jeho historii a pracující v týmu pro vyšší efektivitu.

„Navíc ho od zákazníka před servisem vždy sami přebírají, takže se nemůže nic ,ztratit v překladu‘ mezi majitelem, přijímacím technikem a servisním technikem. Osobní servisní technik vždy přesně pozná, co autu je a jaký druh opravy má provést,“ popisuje výhody nového konceptu Miroslav Štýbnar, manažer servisu Volvo v Autokomplexu Matějka. Osobní technik se tak postará o vše, co se týká svěřeného vozu – od sjednání servisní schůzky přes vlastní servisní práce až po předání vozu majiteli a vysvětlení provedených zákroků.

Tento přístup si v autorizovaných servisech Volvo v rámci konceptu VPS užívají všechny vozy značky bez ohledu na počet let či najetých kilometrů. Právě starší vozy mohou navíc vedle odborně provedených prací a záruky originálních náhradních dílů využít některou z akčních nabídek, odvíjejících se od stáří daného vozu. V rámci programu 4+, 5+ a 8+ lze získat výrazné slevy na náhradní díly – majitelé čtyřletých vozů ušetří konkrétně 15 %, majitelé vozů starších pěti let 20 % a pro vozy nad 8 let je to dokonce 25 %.

Paradoxně tak návštěva autorizovaného servisu může vyjít i díky těmto programům levněji než v „neznačkové“ dílně, byť s nabídkou originálních dílů. Díky zodpovědnosti majitele a profesionalitě autorizovaného servisu pak nepřekvapí ani takový nájezd, jakým se může pochlubit Volvo V70 pana Hlobila. „Zažili jsme spolu neuvěřitelné věci, navštívili jsme spoustu míst a několikrát mě také přesvědčilo o své odolnosti a bezpečnosti. Mluvím k němu, občas ho pohladím a vždycky mu poděkuju, když mě někam bezpečně doveze. Tak osobní vztah jsem nikdy s žádným autem neměl a taky už nejspíš nikdy mít nebudu.“