nahoru

Necromunda: Hired Gun. Doom ze světa Warhammeru nabídne svobodný pohyb, ale i hodně opravitelných chyb

Dma 14. června 2021 • 06:15
Trailer na hru Necromunda Hired Gun
• video: 
Focus Home Interactive

Necromunda: Hired Gun je střílečkou, které se v současné herní okurkové sezóně dostává překvapivě hodně pozornosti. Ve hře se obujete do bot námezdního lovce na průmyslem zničené planetě a spoušť ze zbraně sundáte snad jen při klábosení v místní putyce. Takto jednoduše lze popsat premisu nové hry od StreumOn Studio, pro které se jedná o druhý herní počin ze světa Warhammer 40K. Otázka ale zůstává: podařilo se Hired Gun zlomit prokletí nepovedených herních adaptací světa Warhammer 40K?

Hired Gun lze jednoduše popsat jako frenetickou střílečku z první osoby, přebírající prvky etablovaných titulů ze stejného žánru. Vedle zbraňového arsenálu hra zřetelně sází na snadný pohyb po jednotlivých úrovních a využívání schopností postavy. Pohyb hráče je neskrývaně inspirován značkou Doom a okořeněn běháním po stěnách (á la Titanfall) a přitahováním se hákem. Po každé misi se přitom hráč vrací do místní putyky, kde za utrženou herní měnu může vylepšovat svou postavu. Zde se může také učit nové schopnosti (zpomalování času a obdobné legrácky) a modifikovat zbraně. Do akce navíc můžete povolat svého věrného psa, resp. to, co z něj po tělesných modifikacích zbylo.

Bohužel za vcelku jednoduchým popisem se skrývá hra dvou tváří. Na jedné straně má skvělý level design, kdy jednotlivé mise vypadají opravdu stylově. Autorům určitě nelze upřít velký cit pro svět Warhammer 40K, přestože grafické zpracování je objektivně zastaralejší. Velká svoboda pohybu po úrovních je určitě vítaným prvkem, bohužel ne vždy jsou jí jednotlivé úrovně přizpůsobeny. Mechanika střelby je ucházející a způsobilá zabavit, stejně tak jako selekce zbraní. Hru však sráží nedostatek nepřátel, nadužívání efektů a technické zpracování.

Většinu herního času (hlavní kampaň zabere přibližně 7 hodin) se budete utkávat s několika stejnými druhy nepřátel dokola a při střetech s ostatními na ně šťastně vzpomínat. Jakmile se navíc objeví vetší množství nepřátel (což se vzhledem k zasazení hry děje často), obrazovku zahltí nesmyslné množství efektů, motivující k tréninku střelby naslepo. Zážitku ze hry nepomáhají ani nevybalancované schopnosti a ekonomika. Zcela největším problémem hry je nicméně její technická stránka. Problikávání textur a zasekávání obrazu je častým jevem, i když po prvním updatu se stabilita hry zvedla. Autorům tak při nejmenším nelze upřít odhodlání nedostatky napravit. Samostatnou kapitolou jsou cutscény, které jsou opravdu nepovedené. A pak je tu řada menších nedostatků (chybějící inventář, ovládání schopností atp.).

Nemohu přehlédnout, že doporučená cena hry je „pouze“ 40 euro a stojí za ní malé nezávislé studio. Na druhou i malá studia stojí za velkými počiny (Valheim). Necromunda: Hired Gun má jistě potenciál stát se kvalitní střílečkou, protože většina jejích nedostatků je opravitelná (až na ty cutscény). Ostatně StreumOn Studio podobně postupovalo u své předchozí hry (Space Hulk: Deathwing – rovněž ze světa Warhammer 40K), která se po roce dočkala své „enhanced“ verze (majitelé původní hry ji obdrželi zadarmo). Momentálně je však Necromunda: Hired Gun spíše průměrnou hrou, která potěší zejména zarputilé fanoušky světa Warhammer 40K. Zbytek herní populace by měl spíše počkat na opravné balíčky a případná rozšíření.

Dma




Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře