
Původní myšlenka se odvíjí od slavného výroku Enza Ferrariho, podle kterého zápal spojený se soutěžením motorových vozidel akceleruje rozvoj silničních automobilů. „Máme ambice uspíšit revoluci v udržitelné dopravě,“ komentoval pro Euronews zakladatel Alaudy a závodů Matt Pearson.
Vývojáři svůj produkt nazvali Airspeeder. Momentálně se údajně nachází ve fázi, kdy čekají na zrušení vládních omezení v rámci koronavirové epidemie. Po uvolnění mají v plánu pokračovat v přerušeném testování. „Létající auto“ zatím úspěšně prošlo zkouškou bez pilota, stroj ověřili pomocí dálkového ovládání. Následné pokusy prototypu MK3 proběhnou v Mohavské poušti v Kalifornii pod vedením testovacích pilotů vybraných například z Letectva Spojených států.
Speeder v poslední fázi vývoje MK4 má být první z verzí létajícího konkurenta Formule 1 s člověkem v kokpitu. Pohybuje se v rozmezí od 5 do 40 metrů nad zemí a jeho maximální rychlost dosahuje okolo 200 kilometrů za hodinu. Dále je vybaven vyměnitelnou baterií s 15minutovou výdrží a čtyřmi 24 kilowattovými motory, dohromady pak váží 250 kilogramů.
Alauda plánuje své řady rozšířit o renomované odborníky z letectví, motorsportu a strojírenství. Nejvýraznější značkou připravující se na budoucí spoluprácí je Rolls-Royce, partnerství prý chystá i společnost Babcock Aviation.
Fúze e-sportu a tradice
Podle Pearsona má jejich sport šanci získat fanoušky napříč generacemi, tradiční fanoušky si závodní série získá rozmanitostí prvků. Myslel tím konkrétně různorodost jednotlivých týmů, pit-stopy a snahu dostat přímé přenosy jejich událostí na globální trh. Zdůraznil také zvýšenou důležitost zručnosti pilota a zvolené strategie. Tyhle dva elementy vyzdvihne fakt, že technologii vyvíjí jedna firma, která zároveň nastaví pravidla soutěže. „Tohle je motorsport 21. století,“ věří Pearson.