Vědci objevili díky satelitním snímkům na Antarktidě obří kolonii tučňáků, má 1,5 milionu jedinců | Reflex.cz

Daniel Baret5. března 2018 • 12:30

Existence obří kolonie tučňáků kroužkových, která čítá odhadem až 1,5 milionů jedinců, byla potvrzena na Antarktidě. K objevu došlo pomocí satelitních snímků americké vesmírné agentury NASA. Zvířata se nacházejí na Nebezpečných ostrovech (Danger Islands) nedaleko pobřeží Antarktidy.

Kolonii tučňáků objevili na satelitních snímcích vědci z Woods Hole Oceanographic Institution a o svém výzkumu zveřejnily 2. března velkou studii v časopise Scientific Reports.

Snímky pořídila NASA již v roce 2014. Po roce byla na místo vyslána expedice, aby na místě vše ověřila. Expedice vědců pak kolonii tučňáků mapovala několik měsíců pomocí dronů. Danger Islands jsou přitom velmi nedostupná část světa. Jsou obklopeny mořským ledem i v létě, takže cestovat sem lodí, jako na jiná místa Antarktidy, je obtížné.

V Keni umírá vzácný nosorožec ze Dvora Králové. Je posledním samcem svého druhu

„V souvislosti se změnami klimatu jsme zaznamenali v posledních letech na některých místech Antarktidy méně tučňáků, ale zde se tato teorie nepotvrdila,“ říká Michael Polito, jeden z výzkumníků z americké Louisianské státní univerzity, který zde pracoval.

Tučňák kroužkový (Pygoscelis adeliae) je středně velký zástupce čeledi tučňákovitých a je poměrně rozšířený. Délka jeho těla nepřesahuje 70 centimetrů.

Vědci věří, že satelitní snímky jim pomohou odhalit i jiná tajemství života na Zemi. Pokud ale pak chtějí o tom přinést i skutečné důkazy, musí se vypravit na dotyčné místo, což bývá někdy finančně velmi nákladné i časově náročné.

Zvířecí zdravověda. Proč si vrabčáci nosí do hnízd nedopalky cigaret a opice dělají…
7 divů světa na vlastní oči. Podívejte se, kam se za nimi vypravit

Daniel Baret

Klíčová slova: věda, příroda, Antarktida, tučnáci, video

Vybíráme z placeného obsahu
PREMIUM X Bohumil Pečinka: Proč Babiš a spol. neoznámí, že spolu nechtějí dál vládnout?
PREMIUM X Analogový Instagram: Jak také může vypadat fotka pořízená mobilem