Pavla Nýdrle

Pavla Nýdrle Zdroj: Nguyen Phuong Thao

Z oceánu na Hrad. Rozhovor s Pavlou Nýdrle, šéfkou kampaně Petra Pavla

Ještě začátkem roku 2022 se s manželem a dětmi plavila na plachetnici na cestě kolem světa. O dvanáct měsíců později stála spolu s nově zvoleným českým prezidentem na jednom pódiu coby klíčová členka jeho týmu. Jak se budovala značka Generál? Byl Andrej Babiš těžkým soupeřem? A kdo přišel s motivem flanelové košile?

V roce 2018 koupila nadnárodní skupina Publicis českou komunikační agenturu Kindred Group za několik set miliónů korun. Skupinu Kindred založili manželé Michal a Pavla Nýdrlovi v roce 2013. Nýdrlovi se následně rozhodli, že si splní dávný sen: obeplout svět na plachetnici. Spolu se svými dvěma dětmi vypluli v říjnu 2021 ze španělského Cádizu. Dobrodružství však skončilo dříve než za plánované dva až tři roky. V březnu minulého roku se plachetnici Nýdrlových zlomil na volném moři poblíž karibských Antil stěžeň a vážně poškodil loď. Rodina se za dramatických okolností dostala do bezpečí. Nýdrlovi se následně vrátili do Česka. Právě včas, aby začali pracovat na celkové komunikační strategii prezidentského kandidáta Petra Pavla…

Petr Pavel má nejsilnější voličský mandát v historii samostatné České republiky. Jak se budovala značka Generál? A co jste z marketingového hlediska vnímali jako největší slabinu kandidáta?

Marketingově bylo asi nejtěžší ustát nekonečné útoky na to, zda je Generál vůbec ta správná značka, ten správný branding. Tady musím ocenit práci Michala Repy, volebního stratéga. Celou dobu ­držel směr. I když jsme o brandingu v týmu někdy velmi intenzívně debatovali. Nakonec se ale prokázalo, že pozitivní asociace spojené se slovem generál u voličů fungují, a naše kampaň se i tyto pozitivní aspekty snažila naplnit konkrétním obsahem. A co se týče toho, jak to pak zneužila protistrana: kandidáta nelze změnit. Nemůžete mu odpárat jeho minulost. A bylo by bláhové snažit se ji schovávat. Petr Pavel se vždy ke své minulosti stavěl čelem.

Ve vojenské terminologii existuje termín „target rich environment“. Tedy prostředí s velkým množstvím cílů. Byla výhoda mít za protikandidáta Andreje Babiše, u něhož bylo, obrazně řečeno, možné ostřelovat velké množství cílů?

Petr Pavel se rozhodl kandidovat proto, aby v zemi nezvítězil populismus. A otevřeně populističtí kandidáti byli dva, v druhém kole jeden. Tím jsme měli jasně určeno, proti komu a čemu se případně vymezovat. Na druhou stranu naše kampaň byla pozitivní, rozhodně jsme nechtěli užívat stejné metody jako protikandidát.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!