Objekty Zdeňka Pešánka Mužské a ženské torzo (1936) a Ležící torzo (1936), původně navržené pro československý pavilón na Mezinárodní výstavě umění a techniky Paříž 1937

Objekty Zdeňka Pešánka Mužské a ženské torzo (1936) a Ležící torzo (1936), původně navržené pro československý pavilón na Mezinárodní výstavě umění a techniky Paříž 1937 Zdroj: Vojtěch Veškrna

Pohled do neustále se měnící instalace Infinity Room (2015), jejímž autorem je turecko-americký umělec Refik Anadol
Část instalace na venkovním ochozu na balkóně druhého patra budovy: Vollrad Kutscher – 21 zářných příkladů z historie elektřiny (1990–2021)
Výrazná část výstavy je věnována několika pracím spoluzakladatelů videoartu Woodyho a Steiny Vašulkových
Michal Bielický a Kamila B. Richter – SEVENTYNINE (2021)
Peter Weibel – Savoir (1966/2011)
6
Fotogalerie

Oslava kinetismu: Kunsthalle Praha otvírá výstavou, která diváky doslova rozvibruje

Kunsthalle je pro Prahu zjevením. Na klárovském kraji historického centra, naproti Starým zámeckým schodům, ve dříve nenápadném koutu upozaděném dopravním shonem, vyrostla v útrobách bývalé Zengerovy trafostanice instituce, kterou si směle dovolím zařadit mezi nejvýraznější umělecké počiny posledních desetiletí v zemích bývalé středovýchodní Evropy.

Velkorysá přestavba budovy připravená studiem Schindler Seko Architekti zabudovala původní trafostanici a depozitář do podzemních pater a nadzemní část, přístupná z nově vzniklé „rampy“ v průčelí, pak ve třech podlažích slouží umění a nutnému zázemí pro provoz podobné instituce, včetně galerijního obchodu a společenského sálu.

Zengerova trafostanice

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!