Love Island 2025: 29. a 30. epizoda

Love Island 2025: 29. a 30. epizoda Zdroj: TV Nova

Love Island 2025: 31. epizoda
Love Island 2025: 31. epizoda
Love Island 2025: 31. epizoda
Love Island 2025: 31. epizoda
Love Island 2025: 31. epizoda
24 Fotogalerie

Love Island je prudce návykový. Reality show ukazuje laskavou i krutou laboratoř romantických vztahů

Adam El Chaar
Diskuze (0)

Extrémní seznamka, sitcom s neherci, hra o dva miliony i vztahová laboratoř. Reality show Love Island každoročně zláká vyšší statisíce českých i slovenských diváků na streamovací platformu Oneplay (dříve Voyo) nebo k televiznímu kanálu Nova Fun. Aktuální pátá série začala 10. září a vyvrcholí galavečerem 3. listopadu, při kterém diváci hlasováním rozhodnou o vítězném páru. Ten si odveze dva miliony korun.

V průběhu show diváci příležitostně hlasují také o tom, kdo vypadne nebo zda se někdo vypadnutý vrátí. Na sociálních sítích spekulují, zda hlasování není jen pozlátkem, protože výsledek ne vždy odpovídá smýšlení v jejich sociální bublině. Jak „real“ taková reality show vůbec může být, zvlášť když má jít o lásku? Jsou předkládané události zmanipulované, nebo skutečné?

Diváci cení autentické sympaťačky à la princezna Diana a v lásce nemají zlatokopky. Někteří by preferovali menší důraz na dokonalost těl a reprodukční věk, udělali by Love Island s normálními lidmi, ale v tomto směru se zatím musejí spokojit s jinou populární nováckou reality show Výměna manželek. S čím jsou spokojení bez rozdílu, to jsou vtipné komentáře předčítané hercem Vaškem Matějovským (ten se před pár lety objevil v další hitové novácké reality show Survivor). Stálicí je také moderátorka Zorka Hejdová.

Reality show v reálném čase

První čtyři série se odehrávaly na ostrově Gran Canaria, letos Love Island přesídlil na Tenerife. Do pronajaté vily se musí dopravit štáb a účastníci, později také jejich rodinní příslušníci a měsíc a půl tam vegetovat – plus ono dvoumilionové věno. Proti natočení seriálu jsou však náklady pořád poměrně nižší. Stejně jako estetické nároky na product placement, kterým se na ostrově lásky nešetří. Soutěžící se rekrutují z Česka i Slovenska, takže pořad je relevantní pro trhy ve dvou zemích.

Jiné tuzemské reality show o lásce jako novácký Bachelor nebo primácký Honeymoon se natáčejí s mnohaměsíčním předstihem. Velkou výhodou Love Islandu je, že oproti realitě má zpoždění jen osmačtyřicet hodin. Divák má pocit, že je opravdu u toho. Díl vždy nejdřív putuje na Oneplay a na Nova Fun o den později, čímž se vytváří tlak na zakoupení předplatného. Televizní diváci přicházejí o moment překvapení, protože krátké klipy se s předstihem objevují na sociálních sítích Oneplay a webových stránkách Novy.

Extrémní seznamka

Několik kol castingu do show vybere „top hezké lidi“, jak to pojmenovala jedna z letošních účastnic. Ti se v pořadu v plavkách seznamují a vzájemně se podrobují výslechům, ve kterých před sebou i národem odhalují své třinácté komnaty. V domovině na ně přes sociální sítě a bulvární média vyplouvají kostlivci ze skříní. Proč se do toho pouštějí, když šance na výhru je poměrně nízká?

Primárním cílem soutěžících je získat sledující pro své profily na sociálních sítích. Počet sledujících určuje výnosnost jejich spoluprací, jak se nazývají zakázky od firem na propagaci zboží. Do Love Islandu rok od roku míří čím dál víc influencerů, někteří už mají na kontě i nějakou tu reality show. Po vypadnutí shodně vypovídají, že to pro ně byla skvělá zkušenost, čímž myslí zejména vystupování před kamerami a kontakty na další „top hezké“ a vlivné kolegy. Až někde v závěsu bude láska, i když se všichni křižují, že právě ona a nic než ona je důvodem, pro který na Kanáry přiletěli.

Chemie, nebo kamarádi?

Ve vile lásky jsou účastníci pod konstantním dohledem kamer. Z natočeného materiálu tvůrci stříhají příběh, který prodávají publiku. Nad svou prezentací účastníci nemají žádnou kontrolu a v reálném čase o ní ani nevědí. Láska je výkonem, který buď podávají, nebo musejí opustit vilu. Někteří to nakonec udělají rádi, ale většina se drží zuby nehty a odchází v slzách. Opouští totiž kolektiv, který sdílení zmíněných psychologických výzev vždy řádně utuží.

Na ostrově lásky se mluví specifickým jazykem. „Srdíčka“ si berou jedno druhé na „talk“, aby zjistila, jestli mezi sebou „mají chemii“, nebo „to nefeelují“ a zůstanou „na kamarádské bázi“. Musejí všechno „vykomunikovat“ a mezitím pilně cvičí, protože vyrýsovaná figura je základ státu. Dynamiku jejich sbližování produkce podporuje „randíčky“ na pláži nebo nocemi v „hideaway“, tedy privátním pokoji bez kamer.

Účastníci jsou samozřejmě odříznutí od světa, aby se na svou roli mohli plně soustředit. Dostanou jen firemní mobil, kterým se mohou „selfíčkovat“ a chodí jim na něj zprávy od produkce. Když nějaká „cinkne“, vždy začnou bušit do stolu a křičet: „Zpráva!“ Zprávu pointují tři úderné hashtagy a oznamuje buď kontaktní hru, která často obsahuje nějakou tu „líbačku“, nebo party sponzorovanou oděvní či nápojovou firmou v nějakém specifickém stylu, ke kterému srdíčka záhy objeví v obýváku bohatý šatník.

Večer se jde k divácky nejvděčnějšímu ohništi. Nejde o žádnou vatru, jen symbolické plamínky živené plynem, kolem kterých se na kruhovou lavici posadí páry a prodělávají „recoupling“. U záběrů na tváře plné emocí většinou končí díl, aby se divák nemohl dočkat toho příštího.

Produkční gaslighting

Při „přepárování“ si protějšek vybírají buď kluci, nebo holky. Některé páry zůstanou pohromadě, jiné se podle nových sympatií či antipatií rozpadají a vyměňují. Kdo zůstane na ocet, musí do třiceti minut opustit vilu. Často přijde i nová nebo nový „bombshell“, která nebo který podrobí existující pár zkoušce.

Extrémní zkouškou je po třech týdnech Casa Amor. To je separátní vila, do které se stěhují kluci a pár dní tam stráví s pěti novými dívkami. Holkám zase přijde pět nových kluků a snaží se u nich uchytit. Kluci, kteří v Kase našli nový „match“, se vracejí s novou partnerkou. Pokud jejich předchozí partnerka zůstala věrná, jde domů. A naopak.

Účinkující jsou podrobováni i jiným zkouškám, které někdy hraničí až s gaslightingem. Produkce má na každého nějaké „kompro“, takže může srdíčkům podle libosti nasazovat brouky do hlavy. Při Movie Night jim na plátně pouští jejich protějšky v choulostivých situacích. Při jiné „hře“ je nutí předčítat vybrané nelichotivé komentáře ze sociálních sítí.

Gulity pleasure pošmourných večerů

Páry, které se předtím neznaly, musejí svůj nový intimní vztah prezentovat, performovat. Na place musejí účastníci zůstat sví a zároveň předstírat. Ideální pár zůstává svůj, ale má i smysl pro taktiku. Zvítězí ti, kteří trochu hrají, ale je mezi nimi i něco skutečného. To se před kamerou nedá plně nahrát.

Jak víme z true crime dokumentů – soud s přítomností kamer by dopadl jinak než bez nich. Po skončení Love Islandu v běžném každodenním režimu páry najednou nemají o co se snažit. Tam se láme chleba a většinou se zlomí. Naštěstí jsou tu výjimky, které spolu zůstanou, a zachrání tak soutěži reputaci.

Love Island je laskavou i krutou laboratoří romantických vztahů mezi mužem a ženou a je prudce návykový. Za jeho sledování se mnoho lidí stydí, přesto neodolají a přes obrazovky se každý rok vydávají pod žhavé slunce na Kanárské ostrovy, kolem kterých řádí silné oceánské proudy a pod kterými se nachází aktivní tektonický zlom. Fandí svým favoritům. Fandí lásce.


Video placeholder
Poprask řadí “srdíčka”: Kdo je CEO a kdo má padáka v Love Islandu? • Zdroj: Reflex.cz

Začít diskuzi