Natália Germáni jako Šarlota, která ve Světlonoci pátrá v minulosti i ve vlastním nitru

Natália Germáni jako Šarlota, která ve Světlonoci pátrá v minulosti i ve vlastním nitru Zdroj: Forum Film CZ

Strach z těch, kdo se bojí. Originální horor Světlonoc spojuje magický a sociální realismus

Světlonoc je film evropských rozměrů odehrávající se na kousku lesa a vesnice. Na příběhu jedné mladé ženy otevírá spektrum témat zasahujících celou společnost. A od tady a teď současné slovenské dědiny se odráží až do světa bájí a mýtů. Fantaskním rozměrem a venkovským prostředím se Světlonoc liší od předchozího filmu píšící režisérky Terezy Nvotové a scenáristky Barbory Námerové Špína, v obou případech ale jde o příběhy žen v kleštích prostředí ovládaného muži a předsudky.

Dospělá Šarlota (výborná Natália Germáni) se vrací do horské vesnice, odkud jako malá utekla. Postupně vyvstávají její traumata dávná i současnější: matka ji i její sestru Tamaru týrala a Šarlota teď má komplikovaný postoj k vlastnímu mateřství. Místní zpochybňují, že je, za koho se vydává, a nejde jim pod nos její „městské“ emancipované chování. Při Šarlotě stojí jen její vrstevnice Mira, která dokázala mezi vlastní nezávislostí a soužitím s vesničany najít ­rovnováhu.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!