Ohrožení státní bezpečnosti (2019, digitální tisk). Dílo pracuje s motivem otevírání deštníku – symbolem hongkongských protestů v roce 2019. Proto jej Badiucao vložil do ruky neznámému muži, který se sám postavil tankům v červnu 1989 během protestů na pekingském náměstí Nebeského klidu.

Ohrožení státní bezpečnosti (2019, digitální tisk). Dílo pracuje s motivem otevírání deštníku – symbolem hongkongských protestů v roce 2019. Proto jej Badiucao vložil do ruky neznámému muži, který se sám postavil tankům v červnu 1989 během protestů na pekingském náměstí Nebeského klidu. Zdroj: Badiucao

Madonna Litta (2022, digitální tisk)
Odkaz (2021, olej na plátně). Dílo se dá interpretovat tzv. od Mao Ce-tunga k Si Ťin-pchingovi neboli od komunismu k imperialismu.
Proto kupují naši dětskou výživu (2018, sušené mléko, plastové archy). Práce reflektuje obrovský skandál, kdy v roce 2008 čínští producenti mléka do ředěného produktu mléka přidávali průmyslovou látku melamin. Tamní úřady se pokusily skandál ututlat, několik protestujících rodičů zatkly, až později zveřejněné údaje hovořily o téměř třech stech tisícovkách nemocných dětí, z nichž šest zemřelo.
Badiucao při zahájení výstavy MADe IN CHINA, DOX, 12. května 2022
PuSi (2022, olej na plátně). Prezidenti zla – Ruska a Číny – v jednom obraze.
7
Fotogalerie

Vladimir Putin a Si Ťin-pching, prezidenti zla

Práce v Austrálii žijícího čínského karikaturisty a uměleckého aktivisty BADIUCAA (36) jsou obrazovými komentáři k dění ve Wu-chanu a v Barmě, ruské agresi na Ukrajině, útlaku Ujgurů nebo nesmyslnosti pořádání olympijských her v totalitním Pekingu. Umělcova teprve druhá výstava v Evropě – po italské Brescii – MADe IN CHINA byla v Praze zahájena 13. května.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!