
Zatímco ale sevřený a dramaticky vystavěný děj Vlastníků táhly přesně vystižené lidské typy, Mimořádná událost se příběhově rozplizává a zabydlují ji uměle vykonstruované figurky s charakteristikami na objednávku: bodrý rádobyhrdina, jeho jedovatá manželka, dotěrná panimáma, vystresovaná samoživitelka, buranský nimrod, všichni Čecháčci. Expozice je ještě rozehraná svižně a nadějně: přiospalým vagónem létají vtipné repliky, lze se těšit, co se z postav vyklube, herci se dostávají do provozní teploty. Pak však vyjde najevo, že se nepůjde do hloubky, nýbrž do šířky. Další postavy vylézají nejen z různých koutů vláčku, ale i ze širokého okolí tratě, přibývá vedlejších dějů i témat a sevřenost a jednota jsou pryč. Místo studie chování lidí v modelové situaci Havelka řeší terorismus, politiku, moc médií, sílu sociálních sítí, dokonce metafyziku…