Deset věcí, co mě serou: Mistr slamu vyhrál s rozborem mužského močení a s nadáváním na nedočkavce i Halinu P.

„Jseš chodící soundtrack k lobotomii“ a „máš vkus, ke kterýmu bych zdarma rozdával tinnitus“, vzkázal Švéd před pětisethlavým publikem shromážděným v Kasárnách Karlín lidem, kteří si nahlas pouštějí hudbu z telefonu. Naše řeč, Švéde, a blahopřejeme.

V osmnáctém ročníku mistrovství ČR ve slam poetry, tedy svérázném klání performujících básníků, občas improvizujících, v sobotu 4. září zvítězil soutěžící s přezdívkou Švéd; za svůj výkon získal 30 000 Kč a právo za rok reprezentovat Česko na mistrovství Evropy a světa. Jedno z jeho dvou soutěžních tříminutových vystoupení, Vzteku plný slam, byla fantasticky přednesená série nehorázných sprosťáren týkajících se mj. doporučení směřujících k pánskému močení a napadajících jedince, kteří chtějí všechno hned, případně ty, co „sockujou cíga“. Podívejte se na video.

Z jedenácti letošních kvalifikačních kol, která se konala ve velkých městech po celé republice, postoupilo z téměř dvou set soutěžících do finále dvanáct slamerů. V sobotu 4. 9. o šampionovi přišlo do zaplněných pražských Kasáren Karlín rozhodnout přes pět set diváků. Ti nakonec během více než tříhodinového napínavé klání v poezii naživo vybrali jako absolutního vítěze slamera vystupujícího pod jménem Švéd, který na scéně slam poetry působí sedm let a ve finále se objevil už počtvrté. Od druhého Vaška z Aše a třetího Dejva dělilo Švéda jen několik bodů. V kontextu 160 bodů (maxima toho, co mohou diváci udělit) se jedná o podobnou těsnotu, jakou jsou ve sportu desetiny či setiny vteřiny.