nahoru

Kulturu nechceme! Ministerstvo znemožnilo projekt koncertů Cesta ze tmy pro diváky s PCR testy

Marek Gregor5. května 2021 • 06:15
Firma Karla Luxíka se před korona krizí věnovala stavbě větších koncertních podií
Firma Karla Luxíka se před korona krizí věnovala stavbě větších koncertních podií
• foto: 
Archív

Šéf firmy Promotech Karel Luxík (39) postavil na nohy projekt mobilních laboratoří na PCR testy, díky němuž měl přislíbené uspořádání série koncertů Cesta ze tmy ve Velkém sále Lucerny. S nástupem nového ministra zdravotnictví z toho z nepochopitelných důvodů sešlo. Přestože služeb Promotechu využívá třeba fotbalová Slavia, velké filmové produkce, další soukromí klienti, a firmu dokonce oslovily i státní orgány z Litvy a ze Slovenska…

Na kolik vyjdou testy před koncerty ve vaší pojízdné laboratoři?

V téhle sérii při menších počtech – kapacita Velkého sálu Lucerny měla být na sezení omezena na 1000 účastníků – jsme je nastavili na 450 korun, ale při akcích dva tisíce lidí plus máme cenu nastavenou na 300 korun za test (má jít o součást ceny vstupenky; pozn. red.).

Jak to funguje?

Jedno autonomní místo, větší sanita s doktorem, laboratoří i externím odběrným prostorem – obslouží 600 PCR testů za hodinu. Sanitu jsme postavili už v prosinci, od ledna máme i všechna povolení – asi osmadvacet listin, včetně schválení ve všech krajích, což byla podmínka ministra Blatného. Oběhat to po všech těch úřadech trvalo asi dva měsíce. Devětadvacátého března nám ministr Blatný po déle než měsíční komunikaci dal příslib na papíře. Myslel jsem si, že to něco znamená, že můžeme začít připravovat pilotní sérii koncertů, jejichž výtěžek půjde ve prospěch zdravotníků z první linie. Říkal, že definitivní povolení nemá cenu vydávat před 12. dubnem, protože by vzniklo za nouzového stavu, a tudíž by bylo zpochybnitelné.

Ale 7. dubna byl ministr Blatný odvolán…

Hned jsem mu volal, první koncerty měly být 23. dubna. Tvrdil, že lidi na ministerstvu o tom vědí, že to dopadne. Kontaktoval jsem nového náměstka Havrdu, nového ministra Arenbergera. Pan náměstek mi do telefonu říkal, jak je to fajn projekt, jak je skvělé, že se jedná o soukromou aktivitu a že nechceme od státu ani korunu. Sjednali jsme schůzku a mezitím pokračovali v přípravách, spustili jsme i nějaké reklamy. Na osobní schůzce byl nadšený i pan ministr, ale dodal, že při nástupu do funkce přislíbil, že 14 dní nebudou nic pouštět. Zda to můžeme o týden odložit. Souhlasil jsem, přestože jsme už na přípravách utratili několik set tisíc. Sehnali jsme sponzory v řádu vyšších miliónů korun. Domluvili jsme se, že to posuneme na 30. dubna. Bral jsem to pozitivně, sepsal a odeslal, co mi řekli, konkrétně 15. dubna. Druhý den ráno zvoní telefon a volá mi někdo z iDnes s dotazem, proč se vše zrušilo.

 

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně




Diskuse ke článku