Video placeholde
Předvolební turné Andreje Babiše po Středočeském a Ústeckém kraji
Expremiér Andrej Babiš (ANO) tasil v kampani obytňák a koláčky
Expremiér Andrej Babiš (ANO) na cestách za svými voliči
Kampaň Andreje Babiše
Expremiér Andrej Babiš (ANO) tasil v kampani obytňák a koláčky
7
Fotogalerie

Zmačkat a zahodit. Andrej Babiš v novém spotu ukazuje, co dělá se svými lidmi

Kampaň, která ve skutečnosti nebyla kampaň, je konečně za námi, ale bohužel ji vystřídala kampaň, jež už oficiálně kampaň je. Andrej Babiš kandiduje na Hrad a jako vždy hodlá bojovat všemi možnými i sebevyšinutějšími prostředky. Takže jsme dostali nové video, kde si nechává svůj obytňák polepit fotkami sebe samotného… ale před tím jeho lidé dramaticky strhnou, zmuchlají a zahodí to, co bylo na autě dřív. Babišovy podřízené, zaměstnance a voliče. Hotová poezie. 

S Andrejem už jsme toho zažili leccos. Viděli jsme video, kde se mazlí se štěňátky, viděli jsme, jak vzývá matku Slunce a otce Měsíce, slyšeli jsme pár biologických přednášek na téma „co chtějí včely” a na téma „motýle”. A samozřejmě obytný vůz, kterým se pokoušel napodobit legendární devadesátkový Zemák. 

Právě obytňák skončil polepený reklamami z kampaně před obecními a senátními volbami. Však víte: „Za Babiše bylo líp!” stěžuje si náhodný důchodce pan Jaroslav z Kardašovy Řečice. Jasně a teď tu o Karkulce. Poměrně rychle se tenkrát přišlo na to, že náhodní voliči nejsou vůbec náhodní, ale jsou to buď členové ANO, nebo zaměstnanci Agrofertu… a minimálně v jednom případě kolegové ze Státní bezpečnosti. Nebo ideálně všechno najednou! 

„Za Babiše bylo líp!” nefungovalo. A Andrej po volbách podezřele rychle přestal mluvit o tom, že volby měly být „referendem o současné vládě”. Nejspíš asi chápete, že muž, který odklízí své děti do zahraničí, člověk, co je schopný postavit si kariéru na lhaní důchodcům, nebude mít problém své lidi zmačkat a zahodit poté, co poslouží svému účelu. A co teprve když neposloužili svému účelu!

A nové kampaňové video Andreje Babiše tohle strašně krásně ukazuje. 

Krizový manažer

Ve videu s téměř neúnosným množstvím symboliky můžeme sledovat, jak dva pánové strhávají z dodávky „nespokojené voliče” a nahrazují je samotným Andrejem Babišem. Milion chvilek by ten spot nedokázalo udělat líp. Andrej prostě strhává, muchlá a zahazuje lidi, kteří v něj měli důvěru (alespoň on to tvrdí)… protože důležitější je on sám. 

A to už se vůbec nebavíme o tom, že celý spot hudbou a střihem připomíná intro k Fincherově thrilleru. Což je nejspíš podivně příhodné, protože z nějakého důvodu zvolili marketingoví pracovníci ANO na dodávku fotku, kde Andrej v saku mluví do telefonu a vypadá jako devadesátkový mafián z rumunské kriminálky. O samotných textech se asi bavit nemusíme, ale… Stejně mě zajímá, kolik lidí se nechá namotat na kecy o tom, že Babiš je krizový manažer, když naposledy, co nějakou krizi manažoval, zemřelo třicet tisíc lidí. 

Ale ani to vás neurazí tolik jako druhý vizuál, kde usvědčený estébák a podnikatel, který je právě teď u soudu obviněný za podvody na svých vlastních voličích, tvrdí, že pomáhá lidem. V podstatě je to jako každá jiná kampaň Andreje Babiše. Chcete se smát, ale bojíte se u toho otevřít pusu, abyste se nepozvraceli.