Kampaň, která ve skutečnosti nebyla kampaň, je konečně za námi, ale bohužel ji vystřídala kampaň, jež už oficiálně kampaň je. Andrej Babiš kandiduje na Hrad a jako vždy hodlá bojovat všemi možnými i sebevyšinutějšími prostředky. Takže jsme dostali nové video, kde si nechává svůj obytňák polepit fotkami sebe samotného… ale před tím jeho lidé dramaticky strhnou, zmuchlají a zahodí to, co bylo na autě dřív. Babišovy podřízené, zaměstnance a voliče. Hotová poezie.
S Andrejem už jsme toho zažili leccos. Viděli jsme video, kde se mazlí se štěňátky, viděli jsme, jak vzývá matku Slunce a otce Měsíce, slyšeli jsme pár biologických přednášek na téma „co chtějí včely” a na téma „motýle”. A samozřejmě obytný vůz, kterým se pokoušel napodobit legendární devadesátkový Zemák.
Právě obytňák skončil polepený reklamami z kampaně před obecními a senátními volbami. Však víte: „Za Babiše bylo líp!” stěžuje si náhodný důchodce pan Jaroslav z Kardašovy Řečice. Jasně a teď tu o Karkulce. Poměrně rychle se tenkrát přišlo na to, že náhodní voliči nejsou vůbec náhodní, ale jsou to buď členové ANO, nebo zaměstnanci Agrofertu… a minimálně v jednom případě kolegové ze Státní bezpečnosti. Nebo ideálně všechno najednou!
„Za Babiše bylo líp!” nefungovalo. A Andrej po volbách podezřele rychle přestal mluvit o tom, že volby měly být „referendem o současné vládě”. Nejspíš asi chápete, že muž, který odklízí své děti do zahraničí, člověk, co je schopný postavit si kariéru na lhaní důchodcům, nebude mít problém své lidi zmačkat a zahodit poté, co poslouží svému účelu. A co teprve když neposloužili svému účelu!
A nové kampaňové video Andreje Babiše tohle strašně krásně ukazuje.
Krizový manažer
Ve videu s téměř neúnosným množstvím symboliky můžeme sledovat, jak dva pánové strhávají z dodávky „nespokojené voliče” a nahrazují je samotným Andrejem Babišem. Milion chvilek by ten spot nedokázalo udělat líp. Andrej prostě strhává, muchlá a zahazuje lidi, kteří v něj měli důvěru (alespoň on to tvrdí)… protože důležitější je on sám.
A to už se vůbec nebavíme o tom, že celý spot hudbou a střihem připomíná intro k Fincherově thrilleru. Což je nejspíš podivně příhodné, protože z nějakého důvodu zvolili marketingoví pracovníci ANO na dodávku fotku, kde Andrej v saku mluví do telefonu a vypadá jako devadesátkový mafián z rumunské kriminálky. O samotných textech se asi bavit nemusíme, ale… Stejně mě zajímá, kolik lidí se nechá namotat na kecy o tom, že Babiš je krizový manažer, když naposledy, co nějakou krizi manažoval, zemřelo třicet tisíc lidí.
Ale ani to vás neurazí tolik jako druhý vizuál, kde usvědčený estébák a podnikatel, který je právě teď u soudu obviněný za podvody na svých vlastních voličích, tvrdí, že pomáhá lidem. V podstatě je to jako každá jiná kampaň Andreje Babiše. Chcete se smát, ale bojíte se u toho otevřít pusu, abyste se nepozvraceli.