Mladá generace konzumuje televizní obsah jinak

Mladá generace konzumuje televizní obsah jinak Zdroj: Profimedia.cz

Pád krále placeného obsahu. Netflix má problémy, české platformy zažívají boom

Jakmile bylo zřejmé, že pandemie covidu se blíží ke konci, začali se sčítat pomyslní ekonomičtí padlí, ale i vítězové. Tak jako na každé velké krizi i na pandemických letech někdo vydělal. Na jednoho z „premiantů“ covidu byla pasována streamovací platforma Netflix.

Měsíce lockdownů, přesun desítek miliónů zaměstnanců na home office, praktické zastavení živého kulturního provozu, kolaps turistiky i pohostinství, a tím způsobené zvýšení objemu „volných“ peněz v kapsách konzumentů, všechno hrálo Netflixu ohromně do karet. Firma v roce 2020 přilákala téměř čtyřicet miliónů předplatitelů.

Těžké časy

O to nepříjemnější byly pro Netflix údaje ze začátku tohoto roku. Za rok 2021 si službu nově předplatilo jen něco přes osmnáct miliónů zákazníků. Netflix začaly dohánět služby dalších velkých hráčů na poli streamovaného obsahu, především Disney plus, součást obřího mediálního konglomerátu Walt Disney Company. Netflix, firma, která v letech před pandemií každý rok vyprodukovala víc originálních formátů než zbytek amerického televizního trhu dohromady, nyní poprvé po jedenácti letech propouští zaměstnance a ruší některé připravené projekty.

O diváky se perou i další služby, jako Amazon Prime či Apple TV. Jejich hlavní výhodou jsou prakticky neomezené finanční možnosti korporací, které je provozují. Společnost Netflix, ještě nedávno nezpochybnitelného krále placeného mediálního obsahu, tak čekají složité roky. Vývoj na globálním trhu kopíruje i české prostředí.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!