Jednání Sněmovny o novelizaci pandemického zákona: Předseda SPD Tomio Okamura, v pozadí ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP09) (1.2.2022)

Jednání Sněmovny o novelizaci pandemického zákona: Předseda SPD Tomio Okamura, v pozadí ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP09) (1.2.2022) Zdroj: ČTK / Šulová Kateřina

Jednání Sněmovny o novelizaci pandemického zákona: Předseda SPD Tomio Okamura, v pozadí ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP09) a ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL) (1.2.2022)
Jednání Sněmovny o novelizaci pandemického zákona: Předseda SPD Tomio Okamura, v pozadí ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP09) (1.2.2022)
Jednání Sněmovny o důvěře vlády: Porada šéfů stran (13.1.2022)
Jednání Sněmovny o důvěře vlády (13.1.2022)
Porada předsedů a místopředsedů poslaneckých klubů o průběhu schůze Sněmovny o důvěře vládě
9
Fotogalerie

Stanislav Balík: Kde končí právo parlamentní menšiny na obstrukce?

Parlamentní demokracie nebývá esteticky ústrojná a pohledná. Většinou, až na naprosté výjimky, nebývá rychlá, efektivní. A ani nemůže být. Jakýkoli větší kolektivní orgán dochází ke shodě pomaleji, rozhodně ve srovnání s rozhodováním jednotlivce, diktátora.

Obstrukce pak patří k těm nejméně pohledným součástem parlamentního provozu. Koncentrují většinu těch nejvysmívanějších nástrojů. Na prvním místě řečnění, které vzhledem k potřebě dlouhého trvání nebývá úplně k věci. Dále velkou zdlouhavost, protože smyslem obstrukcí většinou bývá vydržet ne úplně dlouhou dobu, aby daná věc nestihla vstoupit v platnost ve stanoveném termínu. A konečně zneužívání zákonných kliček, které parlamentní jednací řád obsahuje.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!