
Vstupenku do debat jednotlivým stranám a koalicím vystaví volební průzkumy. To by mohl být relativně spravedlivý ukazatel, ale ďábel je i zde opět ukryt v detailu.
Veřejnoprávní televize se totiž podle vlastních vyjádření rozhodla zase sáhnout po takzvaných volebních potenciálech. Ty neukazují, kolik občanů by chtělo dotyčnou stranu či koalici volit, ale kolik by si takovou volbu vůbec dokázalo představit. To už je trochu zádrhel. Volební potenciály jsou totiž výhodnější pro některé kandidující subjekty, zatímco jiným volebním stranám mohou naopak uškodit. Profitovat z volebních potenciálů mohou zejména ty subjekty, které se nacházejí ve středu politického spektra a tak říkajíc nikomu moc nevadí. U nich platí, že se jejich voličstvo překrývá s elektorátem „sousedících“ stran více než u vyhraněných stran na pravici či levici.