
V americkém mediálním prostředí se traduje historka, že Roger Ailes, zakladatel a dlouholetý šéf konzervativního kanálu Fox News, se na zprávy vlastní televize díval s vypnutým zvukem. Pochopil, že televizní novinařina zaujme diváka jen tehdy, bude-li vzhled studií dostatečně opulentní, infografiky řvavé a moderátorky dostatečně blonďaté. Nyní na český trh licenčně vstoupila CNN. Co nabízí zdejšímu divákovi?
Trochu málo
Vizuální řešení nového zpravodajství si drží „zámořský“ standard. Studio má velkorysé rozměry, infopanely pulsují a červeno-modré podsvícení bliká. Vesměs nic, co by český divák už neznal.
Koncept CNN Prima News je zřejmý už z klíčového formátu, Hlavních zpráv pět minut před sedmou. Nová zpravodajská televize chce s konkurentem, tedy veřejnoprávní ČT24, zápolit mixem serióznosti a americky střižených, bombastických breaking news. Vzhledem ke kampani, jež premiéře CNN Prima News předcházela, je přitom zarážející, jak málo originálních pořadů kanál nabízí.