Shell V-Power má pozitivní vliv  také na spotřebu paliva

Shell V-Power má pozitivní vliv také na spotřebu paliva Zdroj: Shell

Shell představil novou generaci paliv Shell V-Power. Na trhu je dosud nejúčinnější palivo této značky

S polečnost Shell je největším světovým prodejcem produktů pro mobilitu. S více než 46 000 čerpacími stanicemi, které kaž­dý den navštíví přibližně 30 miliónů zákazníků, hraje důležitou roli i při zvyšování úrovně celé této oblasti. Je zřejmé, že mnoho zákazníků bude i nadále jezdit vozy se spalovacím motorem, dokud pro ně nebude k dispozici odpovídající a cenově dostupná alternativa. Proto je důležité pokračovat ve vývoji tradičních pohonných hmot, aby byly účinnější, úspornější a udržitelnější. Tam směřují také paliva Shell V-Power, která přišla na český trh už v roce 1999 jako vůbec první prémiová paliva. Předchozí generaci Shell V-Power s technologií Dynaflex společnost Shell představila v roce 2017, nyní přichází s generací novou. Jedná se o nejúčinnější palivo, jaké kdy tato značka uvedla na trh.

Vývoj nové generace byl veden především potřebami nových motorů, které jsou menší a palivo je v nich vystaveno vyšším tlakům i teplotám než v minulosti. Za těchto podmínek je důležité zajistit co nejdokonalejší spalování, aby se na klíčových částech motoru a palivového systému netvořily karbonové usazeniny. Ty totiž způsobují, že klíčové části motoru nepracují optimálně a pohonná jednotka ve výsledku nedosahuje požadovaného výkonu, případně se zvyšuje spotřeba paliva nebo emise způsobené provozem.

Usazeniny v některých případech vidíte pouhým okem. Nezdá se to, ale jsou extrémně odolné. Ventily pak špatně dosedají.Usazeniny v některých případech vidíte pouhým okem. Nezdá se to, ale jsou extrémně odolné. Ventily pak špatně dosedají.|Shell

Při vývoji se výzkumníci zaměřili především na to, aby Shell V-Power dokázal stoprocentně vyčistit klíčové části motoru právě od karbonových usazenin. Navíc nové palivo udržuje klíčové části motoru během provozu čisté a omlazuje jeho výkon. Ten totiž při běžném provozu klesá, přičemž za vším stojí právě karbonové usazeniny. Ty se ukládají na klíčových částech motoru, a protože moderní jednotky jsou menší, jsou náchylnější k mikroskopickému znečištění jednotlivých dílů. Pokud problém neřešíte, usazeniny se vrství, snižuje se účinnost spalování a výkon motoru a zároveň se zvyšuje spotřeba paliva a emise z jízdy. Nová paliva Shell V-Power dokážou klíčové části stoprocentně vyčistit už po prvním natankování. Ovšem doba, za kterou je motor zcela zbaven karbonových usazenin, závisí na jeho stavu, stylu jízdy a četnosti tankování paliv Shell V-Power.

Rozdíl mezi zaneseným vstřikem (rozptyl paliva je špatný) a čistým vstřikem (palivo je rozptýleno do jemné mlhoviny)Rozdíl mezi zaneseným vstřikem (rozptyl paliva je špatný) a čistým vstřikem (palivo je rozptýleno do jemné mlhoviny)|Shell

Reference? Například tým F1 Scuderia Ferrari. Tato spolupráce začala už v 50. letech minulého století a díky ní může společnost Shell testovat paliva v extrémních podmínkách motorsportu. ­Závodní paliva pro monoposty a paliva Shell V-Power Racing 100 na čerpacích stanicích Shell mají až 99 % stejných sloučenin. Shell V-Power doporučuje BMW pro své vozy řady M a jde také o jediné prémiové palivo, jež doporučuje Ducati pro své motocykly.