Za komunismu nejvíce lidé umírali na dopravní nehody. Milada Horáková se zabila v žigulíku, rozkryl Grospič | Reflex.cz
nahoru

Za komunismu nejvíce lidé umírali na dopravní nehody. Milada Horáková se zabila v žigulíku, rozkryl Grospič

Dominik Landsman29. října 2019 • 11:10
Ilustrační koláž
Ilustrační koláž
• foto: 
TMBK

Jeden z nejznámějších a nejuznávanějších českých historiků, který je náhodou i poslancem za komunisty, Stanislav Grospič po letech výzkumu a bádání přišel s teorií, jejíž příchod řada historiků předpokládala. Vypadá to, že za komunismu lidé umírali výhradně a pouze na dopravní nehody. Všechny teorie o popravách lidí nepohodlných režimu či o jejich umučení jsou liché. Všichni tito lidé zemřeli při dopravní nehodě.

„Dlouho zde panovala domněnka, že komunismus byl něco špatného a že dokonce nějakým způsobem likvidoval lidi. Tradovalo se, že dokonce na hranicích příslušníci STB stříleli po lidech, kteří se chtěli dostat přes hranice. Teď se ukázalo, že tito lidé, kteří zemřeli při přechodu přes hranice, zemřeli v důsledku dopravní nehody. To je tak, když jedete přes hranice v lese autem. Co to ty lidi napadlo? To je jasné, že dříve či později v tom lese narazí do stromu a zemřou,“ kroutí hlavou badatel, historik a poslanec Stanislav Grospič, který jako první sebral odvahu a s průlomovou teorií vyšel na světlo světa.

„Ona to není žádná novinka, že lidé za komunismu umírali hlavně na dopravní nehody. Tam byl neskutečný rozmach techniky a dostupnosti aut pro každého. Najednou mohl mít každý auto. Společnost na to ještě nebyla připravená a lidé bourali a umírali. To nebyly žádné politické vraždy. Nikdo neumíral v uranovém dole. Nic takového, lidé umírali při dopravních nehodách, to musí být jasné každému,“ dodal historik Grospič.

Zveřejnění přelomové studie historika a komunisty Grospiče rozdělilo historickou obec na dva tábory. Jedni historikové tvrdí, že Grospičova teorie představuje výsměch nejen opravdové práci historiků, ale především obětem komunismu. Na druhé straně tu je nemalý tábor historiků, kteří Grospičovi dávají za pravdu.

Výzkum pana historika Grospiče je zcela legitimní a výsledky, byť pro některé mohou být překvapivé, naprosto korespondují s daty, které z té doby mám například i já. Ať se to někomu líbí nebo ne, takhle to prostě bylo. Archivy i pamětníci hovoří jasně. Lidé za komunismu umírali téměř výhradně na autonehody. Několikrát propíraná Milada Horáková, která podle nepřesných historických pramenů měla být popravena ve vykonstruovaném procesu, ve skutečnosti zemřela při autonehodě, kdy ve vysoké rychlosti nezvládla zatáčku ve svém žigulíkovi, vyjela z vozovky a vrazila o stromu,“ potvrdila historička Marta Semelová, která s kolegou historikem a soudruhem Grospičem často spolupracovala.

Jak to tak vypadá, díky nasazení a dobře odvedené práci historika Grospiče se budou přepisovat učebnice dějepisu. Komunismus nebyl zlo. Komunisté nepronásledovali a nelikvidovali nepohodlné lidi. To jen za komunistů lidé měli auta, ale neuměli moc řídit, tak umírali při autonehodách.

Divoký kačer je fake news o skutečných událostech, které se sice nestaly, ale mohly by, jakkoliv znějí neuvěřitelně. Výmysly komunistického poslance Grospiče jsou však smutnou realitou.

Dominik Landsman




Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější