Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig

Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Zdroj: RM Sotheby's

Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig
Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig
Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig
Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig
Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig
13
Fotogalerie

Rudá svině je zpátky: Legendární závodní sedan se nedochoval, dokonalá replika ale je ke koupi

Závodní sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG s přezdívkou Rudá svině se do současnosti nedochoval, ale do aukce společnosti RM Sotheby’s míří naprosto věrná replika jednoho z nejúžasnějších AMG. Velký čtyřdveřový sedan se stal prvním velkým úspěchem společnosti AMG založené oficiálně v roce 1967. Jezdci Hans Heyer a Clemens Schickentanz si s ním dojeli pro první místo ve své kategorii a druhé místo v celkovém hodnocení vytrvalostního závodu 24 hodin Spa-Francorchamps v roce 1971.

Červený sedan s pohotovostní hmotností 1.635 kg nepůsobil právě jako nejvhodnější sportovní náčiní, ale díky osmiválci o objemu 6,8 l s výkonem 315 kW (428 k) a točivým momentem 608 N.m dosahoval maximální rychlosti 265 km/h. Sériový Mercedes-Benz 300 SEL 6,3, který byl základem závodního vozu, s výkonem 184 kW (250 k) a točivým momentem 500 N.m dosahoval maximální rychlosti 221 km/h.

Díky změně pravidel, omezující objem motoru na 5,0 l, byla v roce 1972 předčasně ukončena úspěšná kariéra velkého závodního sedanu. AMG jej tedy prodalo francouzské společnosti Matra, která jej upravila pro testování leteckých pneumatik při vysokých rychlostech. Další osudy tohoto vozu jsou bohužel neznámé. Samotný Mercedes-Benz však dnes provozuje repliku postavenou v roce 2006 a přesně odpovídající tomu, jak původní 300 SEL 6.8 AMG vypadal v roce 1971.

Vedle repliky, kterou vlastní německá automobilka, vznikla řada dalších a jednu z nejlepších nyní zařadila do své aukce společnost RM Sotheby’s. Tento konkretní exemplář byl postaven u společnosti Arthur Bechtel Classic Motors v německém Böblingenu.

Více se dozvíte v článku na Auto.cz >>>