Shehadeh kdesi v cizine recni

Shehadeh kdesi v cizine recni Zdroj: Facebook

Samer Shehadeh přednáší na kongresu Svazu muslimských studentů a mládeže v Třebíči
Shehadeh kdesi v cizine recni
Samer Shehadeh
3
Fotogalerie

Britský muslim by chtěl v Česku zavést islámské právo

Když jsem před víc jak rokem komunikoval s Českou policii kvůli návštěvě britského islámského antisemity Haithama al-Haddada, kterého si pozvalo české Ústředí muslimských obcí, netušil jsem, že jde o víc než zdvořilostní návštěvu. Šlo o vytvoření paralelního islámského práva.

Před několika týdny mne kolega upozornil na přednášku z pražské mešity, kterou si dal na své internetové stránky Sunna.cz místopředseda Muslimské obce v Praze a pražský imám (muslimský duchovní) Samer Shehadeh. Tato přednáška mi upřímně vyrazila dech. V přednášce mimo jiné zaznělo, že Haitham al-Haddad nepřijel do Prahy pouze přednášet, ale dohlédnout i na ustanovení prvního kroku směrem k paralelnímu islámskému justičnímu systému v rozrůstající se muslimské komunitě v České republice.

Tímto prvním krokem je takzvaná Islámská komise pro rodinu při Muslimské obci v Praze, která dle Samera Shehadeha nahrazuje českým muslimům islámský soud. Shehadeh zdůrazňuje, že muslimové tuto komisi potřebují, neboť jak říká „muslimové neuznávají české zákony“. Podle jeho názoru by vlastně měly být české úřady rády, že si muslimové islámský soud založili, neboť tak umožňuje muslimská obec svým členům plnohodnotný islámský život u nás.

Proč plnohodnotný islámský život? Neboť podle Shehadeha pro české muslimy nemají naše zákony žádnou váhu, ale v islámu může rozhodnout o rozvodu buď manžel, nebo islámský soud. Muslimky v České republice se mohou rozvést jen se souhlasem manžela nebo islámského soudu a muslimové tedy odmítají akceptovat rozvodové rozhodnutí neislámského (českého) soudu.

Věc pro policii

Muslimská obec v Praze si tak přisvojila „právní“ pravomoci uzavírat sňatky, potvrzovat rozvody, pokud je třeba rozhoduje komise o ukončení manželství a podobně, které ji podle českého práva nepatří. Před několika dny jsem na záznam této přednášky a v ní obsažené tvrzení upozornil vrchního státního zástupce Iva Ištvana, který celou věc předal pražským policistům a žalobcům k šetření.

Jak vyplývá ze slov Shehadeha měl tuto přednášku v pražské mešitě, se souhlasem jejího vedení, s cílem vyvrátit „mylné“ názory těch muslimů, kteří prý rozhlašovali, že Islámská komise pro rodinu a žádné sňatky uzavírané v českých mešitách neplatí, neboť jsou bez chválení českými zákony a tedy nelegální. Státní orgány by tedy měly začít i uvažovat o odebrání registrace Muslimské obci, neboť prohlašovat, že pro její věřící české zákony neplatí, by mohlo být trestným činem.

Během přednášky Shehadeha říká, že některé nespokojené ženy jsou s rozhodnutími islámské komise pro rodinu (proti kterým se nemohou nikam odvolat) nespokojené, veřejně si na ně stěžují, což se mu hrubě nelíbí.

Ne všem se to líbí

Jak se tedy ukazuje, ne všichni čeští muslimové souhlasí s budováním paralelního islámského justičního systému v Čechách a vedení českých mešit proto asi považuje za nutné proti těmto „umírněným“ muslimům vést ideologickou konfrontaci.

Ovšem znepokojující je fakt, že Shehadeha během přednášky prohlašuje, že za ním byli policisté i a agenti tajných služeb a on je přesvědčil, že nic nehrozí. Islámská komise pro rodinu prý naopak pomáhá českému státu řešit problémy v muslimské komunitě, protože muslimové přeci neuznávají české soudy. Pokud je toto jeho tvrzení pravdivé, vrhá to velkou pochybnost na praktiky a záměry českých tajných služeb v otázce radikálního islámu.

Ve víc jak hodinové přednášce Shehadeha například říká, že „Děti spadají do péče matky, dokud se (znovu) nevdá. Pak už na ně nemá právo a jdou k otci.“ Neboť je-li toto výrok představitelé Islámské komise pro rodinu a zároveň pražského imáma, je jen otázkou, jak budou muslimové takovéto rozhodnutí vymáhat na muslimce, která má protiřečící výrok od českého soudu? Mnoho napoví to, že podle pražského imáma takovýto výrok českého soudu je jen cár papíru, nic neznamená a čeští muslimové jej neuznávají. Zde je možná odpověď na to proč je pro mnohé muslimské muže tak snadné unést děti z České republiky do muslimské země – mají k tomu vlastně souhlas české muslimské obce.

Shehadeha je palestinského původu a již se proslavil v roce 2005 schvalováním teroristických útoků z 11 záři 2001 a 7 července 2005 a podporou sebevražedných útoků na izraelské civilisty (včetně dětí), Poté odcestoval na studia islámu do Saudské Arábie a po návratu byl pražskými muslimy zvolen do vedení Muslimské obce v Praze a Islámskou nadací v Praze byl dosazen do pozice imáma pražské mešity.