V Japonsku "oživli" dinosauři

V Japonsku "oživli" dinosauři Zdroj: Dan Kittwood

Japonci oživili dinosaury. Vznikl nový Jurský park

Zdá se být neuvěřitelné, co moderní technologie a jejich správné využití dokáží. Japonská firma On-Art představila svůj projekt, díky němuž oživli vyhynulí tvorové, kteří nepřestávají fascinovat generace lidského pokolení. Pomocí unikátních technologií se podařilo rozpohybovat dinosaury.

Dinosauři tak vypadají doopravdy jako živí. Z videa, které natočili tvůrci na první předváděcí akci On-Art místy až mrazí. Ještěři vypadají opravdu jako živí. Z reakcí pozorovatelů je patrné, že se při představování dinosauřích robotů bojí. Není divu, zvuky, které umělá zvířata vydávají, jsou vskutku realistické. A nejen zvuky, ale také gesta i pohyby.

Prvním vytvořeným živým exponátem je velociraptor, jehož první kostra byla objevena v roce 1924. Zásadnější objev tohoto druhu však proběhl až 70. letech minulého století, kdy byly nalezeny zkamenělé kostry dvou těchto dinosaurů. Z postavení koster vyplývalo, že spolu těsně před smrtí velociraptoři zápasili. I díky těmto kostrám bylo možné sestavit více než věrný model.

Dalším dinosaurem, který oživl rukou japonských vědců, je známý tyrannosaurus. Tento druh proslavil především film Jurský park. Tyrannosauři patřili k nejobávanějším masožravcům. Podle kostry zvané “Sue” se odhaduje, že mohl za živa vážit přes deset tun. Modely jsou pochopitelně násobně lehčí.

Posledním vytvořeným modelem je pak allosaurus, který na rozdíl od svých kolegů žijících ve svrchní křídě, zažil své vrcholné období ve svrchní juře. Patří tedy mezi starší dinosaury, kteří se na Zemi vyskytovali zhruba před 150 miliony lety.

Tvůrci těchto živých modelů přiznávají, že se filmem Jurský park inspirovali. Dinosaury však chtějí využít především jako učební pomůcku. Ve své pomyslné “rezervaci” v Japonsku je budou navštěvovat především žáci a studenti, kteří se díky živému zážitku s umělými zvířaty mnohem více naučí. Dinosauři však jsou lákadlem také pro turisty. Tokio tak má pro své návštěvníky novou atrakci.