Tak jak je to s těmi vlivnými v českých médiích? | Reflex.cz
reklama
nahoru

Tak jak je to s těmi vlivnými v českých médiích?

Miloš Čermák8. ledna 2012 • 21:40

Dnes nejprve omluva. V Česku je v médiích nejméně 37 osobností, jejichž slova mají větší váhu i dopad než ta, která píše obvyklý autor tohoto sloupku. Ale nezbývá vám nic jiného, než se zase spokojit jen s ním.

reklama

 

Dnes nejprve omluva. V Česku je v médiích nejméně 37 osobností, jejichž slova mají větší váhu i dopad než ta, která píše obvyklý autor tohoto sloupku. Ale nezbývá vám nic jiného, než se zase spokojit jen s ním.
Tolik rádobyvtipný začátek, ve kterém jsem chtěl nenápadně upozornit na to, že jsem v žebříčku "Top 49 českých médií" skončil na 38. místě. Žebříček sestavil měsíčník Forbes, který v Česku vychází teprve od loňského listopadu. Čtyřicítka nejvlivnějších Čechů v médiích je jeho prvním původním, nepřevzatým žebříčkem. Má celkem očekávanou podobu: v první desítce jsou výhradně šéfové a majitelé velkých médií (na prvním místě ředitel Novy, na druhém šéfka vydavatelství Ringier a na třetím generální ředitel veřejnoprávní televize), v druhé desítce se s manažery začínají mixovat šéfredaktoři (deníků Blesk, MF Dnes a Lidových novin), aby s menšími šéfíky opanovali třetí desítku. No a čtvrtá desítka zbyla pro baviče: mimo jiné Leoš Mareš, Jan Kraus ... a moje maličkost.
Žebříček pochopitelně vzbudil značnou pozornost, byť logicky výlučně zase jen v médiích. Drtivou většinu jmen z něj běžní konzumenti televize, webu či novin asi neznají. Jaký je tedy jejich skutečný vliv? Šéfredaktor českého Forbesu v předmluvě k žebříčku píše, že v něm jsou lidé, kteří "pomáhají namíchat náladu a pohled na svět". Otázka zní, jak moc.
Den či dva před zveřejněním žebříčku na sebe shodou okolností opět po čase upozornil prezidentův vicekancléř a "zlý muž z Hradu" Petr Hájek, když prohlásil, že "média ovládla náš svět a k volbám už ani nemá cenu chodit". Odvážné prohlášení, zejména od člověka, kterému naslouchá úřadující hlava státu ... a který svou kariéru, coby normalizační novinář a později zakladatel časopisu Reflex, v médiích sám začal.
Má šanci, pokud se Forbes v některém z příštích čísel rozhodne sestavit čtyřicítku nejvlivnějších českých kuriozit. Ale podle informací z redakce teď Forbes aktuálně pracuje na žebříčku českých miliardářů. To bude zase nuda.

Tolik rádobyvtipný začátek, ve kterém jsem chtěl nenápadně upozornit na to, že jsem v žebříčku "Top 49 českých médií" skončil na 38. místě. Žebříček sestavil měsíčník Forbes, který v Česku vychází teprve od loňského listopadu.

 

 

Čtyřicítka nejvlivnějších Čechů v médiích je jeho prvním původním, nepřevzatým žebříčkem. Má celkem očekávanou podobu: v první desítce jsou výhradně šéfové a majitelé velkých médií (na prvním místě ředitel Novy, na druhém šéfka vydavatelství Ringier a na třetím generální ředitel veřejnoprávní televize), v druhé desítce se s manažery začínají mixovat šéfredaktoři (deníků Blesk, MF Dnes a Lidových novin), aby s menšími šéfíky opanovali třetí desítku. No a čtvrtá desítka zbyla pro baviče: mimo jiné Leoš Mareš, Jan Kraus ... a moje maličkost.

 

 

Žebříček pochopitelně vzbudil značnou pozornost, byť logicky výlučně zase jen v médiích. Drtivou většinu jmen z něj běžní konzumenti televize, webu či novin asi neznají. Jaký je tedy jejich skutečný vliv? Šéfredaktor českého Forbesu v předmluvě k žebříčku píše, že v něm jsou lidé, kteří "pomáhají namíchat náladu a pohled na svět". Není sám, kdo si to myslí.

 

 

Den či dva před zveřejněním žebříčku na sebe shodou okolností opět po čase upozornil prezidentův vicekancléř a "zlý muž z Hradu" Petr Hájek, když prohlásil, že "média ovládla náš svět a k volbám už ani nemá cenu chodit". Odvážné prohlášení, zejména od člověka, kterému naslouchá úřadující hlava státu ... a který svou kariéru, coby normalizační novinář a později zakladatel časopisu Reflex, v médiích sám začal.

 

 

Má šanci, pokud se Forbes v některém z příštích čísel rozhodne sestavit čtyřicítku nejvlivnějších českých kuriozit. Ale podle informací z redakce teď Forbes aktuálně pracuje na žebříčku českých miliardářů.

 

 

To bude zase nuda.

 

(Psáno jako sloupek pro slovenský deník Sme).

 



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama