Mám dvě děti, jedno končí ZŠ a druhé je na gymnáziu.
Jsem přesvědčený, přes to, že jsem snad hodně dobrý otec, že ani
jedno moje dítě neodmaturuje.
Snaží se, učí se, učím se s nimi, ale všechno je marné. Není to ani
tak o tom, co jsou, nebo nejsou schopny pochopit nebo naučit se.
Jde o to, že ten člověk, co se nazývá učitel, není prostě schopen
naučit cokoli.
Neříkám, že všichni, ale u každého svého dítěte mám dva oblíbence:
1. zamindrákovaný učitel fyziky, který komentuje průměr 4,3 třídy ve
svém předmětu tak, že všichni jsou blbci a nechápe, že tak "skvělý"
učitel má právě takové ignoranty;
2. narcistní učitel dějepisu, který je schopen dát jako první otázku
v písemné práci úkol napsat kdo komu řekl, zda najde jeho stříbrnou
jehlici do kravaty, správná odpověď, světe div se je někdo ze
seriálu Červený trpaslík;
3. absolutně tichá učitelka matematiky, která příjde do třídy na
deset minut, nakreslí na tabuli řez tělesem, vedle napíše otazník a
odchází se věnovat zedníkům, kteří začišťují nová okna, následující
hodinu nejen že neví, zda to či ono vůbec říkala ale hlavně zkouší
ten řez, o kterém nemá nikdo ani tušení;
4. nedostudovaná učitelka chemie, která rozdává pětky za nevhodné
chování spočívající v tom, že jedné dítě druhému půjčí tužku a která
stále používá termín kysličník.
Jedním slovem: KATASTROFA.
Mé děti neodmaturují, tím jsem si jistý a je mi z toho smutno.
Nepomáhají soukromé hodiny, které naučí látku jinak, než má učitel
léta zavedeno. Jak jinak si vysvětlit, že učitel vyhodí žáka od
maturity z matematiky proto, že se ke správnému výsledku sice
dopracoval, ale jinou cestou, než ho učitel naučil.
Jsem přesvědčený, přes to, že jsem snad hodně dobrý otec, že ani
jedno moje dítě neodmaturuje.
Snaží se, učí se, učím se s nimi, ale všechno je marné. Není to ani
tak o tom, co jsou, nebo nejsou schopny pochopit nebo naučit se.
Jde o to, že ten člověk, co se nazývá učitel, není prostě schopen
naučit cokoli.
Neříkám, že všichni, ale u každého svého dítěte mám dva oblíbence:
1. zamindrákovaný učitel fyziky, který komentuje průměr 4,3 třídy ve
svém předmětu tak, že všichni jsou blbci a nechápe, že tak "skvělý"
učitel má právě takové ignoranty;
2. narcistní učitel dějepisu, který je schopen dát jako první otázku
v písemné práci úkol napsat kdo komu řekl, zda najde jeho stříbrnou
jehlici do kravaty, správná odpověď, světe div se je někdo ze
seriálu Červený trpaslík;
3. absolutně tichá učitelka matematiky, která příjde do třídy na
deset minut, nakreslí na tabuli řez tělesem, vedle napíše otazník a
odchází se věnovat zedníkům, kteří začišťují nová okna, následující
hodinu nejen že neví, zda to či ono vůbec říkala ale hlavně zkouší
ten řez, o kterém nemá nikdo ani tušení;
4. nedostudovaná učitelka chemie, která rozdává pětky za nevhodné
chování spočívající v tom, že jedné dítě druhému půjčí tužku a která
stále používá termín kysličník.
Jedním slovem: KATASTROFA.
Mé děti neodmaturují, tím jsem si jistý a je mi z toho smutno.
Nepomáhají soukromé hodiny, které naučí látku jinak, než má učitel
léta zavedeno. Jak jinak si vysvětlit, že učitel vyhodí žáka od
maturity z matematiky proto, že se ke správnému výsledku sice
dopracoval, ale jinou cestou, než ho učitel naučil.