Život a styl
daremes
0
debile
Přejít do diskuze
Článek jsem četl už před několika dny, matně vzpomínám, že v něm JXD zmínil "normální" sex třináctiletých dívek. K tomu bych měl pouze jedinou poznámku - Jiří, chtěl bych vás poprosit, abyste se na toto téma vyjádřil ještě jednou a to až v době, kdy takovou dívku s vaší ženou vychováte a ona bude za zdí svého pokojíčku souložit s nějakým pubescentem. Jinak si myslím, že příručka je blbost.
Sem napište váš vzkaz!Kazdy clovek je individualita a myslet si ze mu do zivota vyrazne pomuze nejaka prirucka je nesmysl.Sex jako cokoli jineho je cesta k hledani sama sebe a cesta je mnohdy hezci nez cil.Dnesni deti jsou mnohem poucenejsi nez vy i ja v jejich veku,otazka je jestli je to ku prospechu spolecnosti i jejich.Myslim ze v dnesni dobe je mnohem dulezitejsi vytvaret tlak na moralku,zakladni lidske hodnoty.Ty by se mely ucit ve skole.Zbytek deti najdou na internetu.
ač jsem v minulosti měla občas potíž svéráz vašich článků skousnout, za tenhle jsem vám chtěla moc poděkovat a vyjádřit "klobouk dolů". Dokonce se dá i říct, ale nikomu ani slovo, že si mě pomalu získáváte. Historky o tom vašem domácím zvířeti apod. jsou prostě vaším stylem, ale důležité je sdělení ohledně výchovy dětí, které mi mluví z duše.
Reaguji jen na to, co bylo otisknuté na papíře a na příspěvky tady. Článek s nadpisem 'Masturbuji rád!' mě nějak neláká.
Pokud vím, tak děti mají velmi často první sexuální zkušenosti už na prvním stupni základní školy. Učit o tom ovšem v první třídě, kdy se mají učit jen úplné základy, se mi zdá jako přehnané. Ve druhé třídě už je pomalu v omezené míře na čase.
Pamatuji si, jak jako třeťáček (to mi bylo sedm nebo osm) jsem s kamarádem sledoval nějaké porno-video, které jsme kdesi našli. Při těch zvucích, co ti aktéři vydávali se mě onen kamarád zeptal: "To asi bolí, co?" a já mu nedokázal odpovědět nic jiného, než "No, asi jo". Tohle přesvědčení mi zůstalo docela dlouho.
Přibližně o dva roky později, na 'škole v přírodě', se mi podařilo přistihnout spolužáka a spolužačku, jak si spolu hrají 'na doktora', což je velice známé, pokud se nemýlím. Tihle dva už v tom ale zjevně měli značnou praxi, jen přesně nevěděli co kam, i když se jim to eventuálně třeba povedlo. Osobně na tom nevidím nic špatného, jenže bez nějaké informovanosti si jsou schopny děti ublížit.
Podle mě byli v téhle oblasti nejdál Římané. Ti si nebrali žádné servítky, mluvili o sexu otevřeně, nehledě na věk nebo sexuální orientaci. Dneska tu máme zpátečnické názory zmanipulovaných křesťanů mající Bibli, která byla několikrát měněna k obrazu císaře a bůhví koho ještě, za absolutní pravdu.
V roce 1991 vyšel v Belgii jeden dokument s názvem "Puberty: Sexual Education for Boys and Girls / Sexuele Voorlichting". To by dneska bylo zajisté bráno jako pornografie...dnešní společnost není, nebo je velmi zřídka, schopná probírat tyhle věci bez toho, aby byli označení za devianty / úchyly.
Abych to shrnul...sexuální výchova nemůže mít negativní účinky, pokud jí bude vyučovat školený a duševně zdravý učitel a pokud se nebudou probírat jen dokola omílané věci. Naopak, vzhledem ke zvědavosti dětí ohledně téhle problematiky je spíš přínosná. V dnešní společnosti v omezené míře, ale aspoň něco.
Pokud vím, tak děti mají velmi často první sexuální zkušenosti už na prvním stupni základní školy. Učit o tom ovšem v první třídě, kdy se mají učit jen úplné základy, se mi zdá jako přehnané. Ve druhé třídě už je pomalu v omezené míře na čase.
Pamatuji si, jak jako třeťáček (to mi bylo sedm nebo osm) jsem s kamarádem sledoval nějaké porno-video, které jsme kdesi našli. Při těch zvucích, co ti aktéři vydávali se mě onen kamarád zeptal: "To asi bolí, co?" a já mu nedokázal odpovědět nic jiného, než "No, asi jo". Tohle přesvědčení mi zůstalo docela dlouho.
Přibližně o dva roky později, na 'škole v přírodě', se mi podařilo přistihnout spolužáka a spolužačku, jak si spolu hrají 'na doktora', což je velice známé, pokud se nemýlím. Tihle dva už v tom ale zjevně měli značnou praxi, jen přesně nevěděli co kam, i když se jim to eventuálně třeba povedlo. Osobně na tom nevidím nic špatného, jenže bez nějaké informovanosti si jsou schopny děti ublížit.
Podle mě byli v téhle oblasti nejdál Římané. Ti si nebrali žádné servítky, mluvili o sexu otevřeně, nehledě na věk nebo sexuální orientaci. Dneska tu máme zpátečnické názory zmanipulovaných křesťanů mající Bibli, která byla několikrát měněna k obrazu císaře a bůhví koho ještě, za absolutní pravdu.
V roce 1991 vyšel v Belgii jeden dokument s názvem "Puberty: Sexual Education for Boys and Girls / Sexuele Voorlichting". To by dneska bylo zajisté bráno jako pornografie...dnešní společnost není, nebo je velmi zřídka, schopná probírat tyhle věci bez toho, aby byli označení za devianty / úchyly.
Abych to shrnul...sexuální výchova nemůže mít negativní účinky, pokud jí bude vyučovat školený a duševně zdravý učitel a pokud se nebudou probírat jen dokola omílané věci. Naopak, vzhledem ke zvědavosti dětí ohledně téhle problematiky je spíš přínosná. V dnešní společnosti v omezené míře, ale aspoň něco.
jako malej sem u prababičky našel knížku lékařskou či psychologickou, už nevim, pamatuju si jen, že tam bylo pod heslem: onanie asi 30 možnejch chorob...nejhorší riziko asi oslepnutí.......nebo homosexualita.......jo a datum vydání...někdy 1924
A vidíte já bych zůstal u toho leporela a intimní věci vysvětlil, až ve 12 nebo 13 letech. Váš přístup, však uznávám a respektuji, a můj vám nechci vnucovat. Avšak sexuální výchova pro děti prvních tříd mi vnucuje Váš způsob výchovy, a to mi vadí. Já chci svoje děti poučit o sexu, ale až na to budou dostatečně staré a až to budou potřebovat. Jenže pokud by byla sexuální výchova, musel bych to dětem vysvětlit už někdy v pěti letech, protože jinak mě předběhne učitel, který jim zrovna může vykládat něco co bych já nechtěl, nebo vysvětloval z jiného pohledu. A to je podle mě problém.
Já sex neodsuzuji jako hřích, naopak je to velký prožitek a součást lásky. Ale zase mi vadí to srovnání s živočichy. Pes žere - člověk jí, kočka se mrouská - lidé se milují.
Já sex neodsuzuji jako hřích, naopak je to velký prožitek a součást lásky. Ale zase mi vadí to srovnání s živočichy. Pes žere - člověk jí, kočka se mrouská - lidé se milují.
Souhlasím, že starší děti musejí být seznámeni s nebezpečím pohlavních chorob, antikoncepcí atd. Ale jak píšeš, to stačí v jejich dvanácti třinácti letech, to znamená někdy na začátku druhého stupně, v první třídě je to podle mě dost brzo. Nehledě na to, že děti se o těchto věcech učí v občanské nauce, případně přírodopisu, již teď, takže stačí nějakým způsobem rozšířit osnovy těchto předmětů, a nemusí se zavádět předmět sexuální výchova.
Myslíš si, že by nebylo na škodu ve vyších ročnících základních škol udělat základ do sexuální výchovy. Myslím tím prodiskutovat sexuální choroby a jak se bránit.
Zastávám však názoru, že intimita je důležitá. Že by se mi též nelíbilo, kdyby mému dítěti někdo vsugerovával, že si vlastně může "honit pinďoura" jak chce a kdy chce.
Myslím, že škola by měla udělat úvod, ale zanechat zbytek na rodičích.
Zastávám však názoru, že intimita je důležitá. Že by se mi též nelíbilo, kdyby mému dítěti někdo vsugerovával, že si vlastně může "honit pinďoura" jak chce a kdy chce.
Myslím, že škola by měla udělat úvod, ale zanechat zbytek na rodičích.
Už v prvních letech zivota me dcery jsme si spolecne prohlizely, kromě leporela s krtečkem, take švédskou publikaci velkoformatovych cernobilych fotek vydanou v ramci boje proti AIDS (tusim nekdy 1985 prelozena do cestiny). Byly v ni pouze fotky s nahymi lidmi (mama, ***, dcera 13 let a syn 8 let). Velkymi pismeny (pro prvnacky; pripadne slepe duchodce) byly nad kazdou fotkou vyroky zobrazenych osob dle focenych situaci. Od rodinne fotografie, pres onanovani syna (komentovano jim samym), kopulaci rodicu (komentovano synem i dcerou) az po porod (komentovano synem).
Fotografie byly velmi prirozene, vyroky naprosto autenticke, bez predsudku a tupe omezenosti (protoze deti omezene nejsou, dokud je neomezime my, dospeli). Po letech z me dcery vyrostla zodpovedna dama (dnes je ji 20 let), ktera sice mela jako vetsina slecen vztahy s chlapci jiz od cca 13 let, ale prvni kopulaci si nechala az na 18. rok, aniz bych ji musela ja nejak domluvat ci s ni citove manipulovat. Uvedomuji si, ze nepatrim mezi vetsinovy populacni vzorek, a ze pravidla nastavena globalne s sebou nesou i rizika, ze budou spatne pochopena a pouzita. To je fakt. Ovsem je to vcelku bezvyznamna informace, pokud se bavime o potrebe zmeny systemu, ktery v teto podobe (a budovan pres 2000 let) neprinasi stale kyzene ovoce - tedy zdravi, toleranci, porozumeni a lasku. Vsechny odpurce sexualni vyuky na skolach motivuje touha po jistote.
Chapu, ze to, co zname a jsme na to zvykli, chceme za kazdou cenu zachovat, protoze to nove neumime pouzivat, ohrozuje to nasi stabilitu .. no a proste to da vice prace se s tim vyrovnat. O tom je ale zivot. Mrtve, zarksle a suche casti je treba pokosit a hodit na kompost. Zivot je o zmenach …zkusim, vyhodnotim, vezmu nebo zahodim. Neni treba z toho delat vedu, nebo to odsuzovat jako hrich. Je to zdravy prirodni pristup. Vsichni zivocichove i clovek to tak prirozene delaji. Jen clovek se to snazi zakryt v domeni, ze se to nepozna. Z dlouhodobeho hlediska vidime, ze to vede
Fotografie byly velmi prirozene, vyroky naprosto autenticke, bez predsudku a tupe omezenosti (protoze deti omezene nejsou, dokud je neomezime my, dospeli). Po letech z me dcery vyrostla zodpovedna dama (dnes je ji 20 let), ktera sice mela jako vetsina slecen vztahy s chlapci jiz od cca 13 let, ale prvni kopulaci si nechala az na 18. rok, aniz bych ji musela ja nejak domluvat ci s ni citove manipulovat. Uvedomuji si, ze nepatrim mezi vetsinovy populacni vzorek, a ze pravidla nastavena globalne s sebou nesou i rizika, ze budou spatne pochopena a pouzita. To je fakt. Ovsem je to vcelku bezvyznamna informace, pokud se bavime o potrebe zmeny systemu, ktery v teto podobe (a budovan pres 2000 let) neprinasi stale kyzene ovoce - tedy zdravi, toleranci, porozumeni a lasku. Vsechny odpurce sexualni vyuky na skolach motivuje touha po jistote.
Chapu, ze to, co zname a jsme na to zvykli, chceme za kazdou cenu zachovat, protoze to nove neumime pouzivat, ohrozuje to nasi stabilitu .. no a proste to da vice prace se s tim vyrovnat. O tom je ale zivot. Mrtve, zarksle a suche casti je treba pokosit a hodit na kompost. Zivot je o zmenach …zkusim, vyhodnotim, vezmu nebo zahodim. Neni treba z toho delat vedu, nebo to odsuzovat jako hrich. Je to zdravy prirodni pristup. Vsichni zivocichove i clovek to tak prirozene delaji. Jen clovek se to snazi zakryt v domeni, ze se to nepozna. Z dlouhodobeho hlediska vidime, ze to vede