Rozhovory
České pivo v rukou japonské výčepní: Pěna je pro Japonce chuťový zážitek, říká Mirai Mitomi
10 komentářů
StenlyBredly
0
To potěší. A ještě když se u toho tak hezky kření. Hned bych si jedno orosené dal. 

Jako Češka trvale žijící v Japonsku musím potvrdit, že úspěch českého piva na světové výstavě EXPO 2025 v Ósace je opravdu velký. Při hodnocení českého pavilónu na sociálních sítích se většina Japonců pochvalně zmiňuje právě o českém pivu. Pokud se občas koná koncert vážné hudby, tak má obrovský úspěch a budova samotná přitahuje pozornost nejen japonských návštěvníků.
Bohužel expozice v českém pavilonu už takový úspěch nemá. Japonce neoslovuje a většina z nich je zmatená. Prochází spirálovitou chodbou s vidinou, že nahoře je něco čeká, ale ničeho se nedočkají. Nechápou koncepci výstavy, co autoři děl chtěli sdělit. To se odráží i v komentářích, které by se daly shrnout do věty: „Výborné pivo, krásná hudba, ale expozici je těžké pochopit." Ty ostřejší komentáře kritizují obsah výstavy a vysmívají se mu. Dokonce kritika expozice českého pavilonu se stala předmětem na nejpopulárnějším japonském internetovém diskuzním fóru 2channel. Například dnes ráno na Threads jsem našla takový dotaz: „Který pavilon nedoporučujete navštívit?" Odpověď zněla: „Portugalský a český pavilon." Smutné. Je to opravdu velká škoda, že Česká republika nedokázala vytvořit expozici, která by Japonce zaujala a obohatila.
Pro představu přikládám odkaz na video, které natočil japonský návštěvník. Tento Japonec navštívil český pavilón, protože jeho dcera má zájem o Českou republiku a chtěla se o ní více dozvědět. Už při vchodu se muž diví, že je tam tak liduprázdno. Poté prochází pavilónem a komentuje exponáty slovy: „Nerozumím. Co je to? Nechápu. To je zvláštní.“
https://www.youtube.com/watch?v=jWpSFs8MvHw
Bohužel expozice v českém pavilonu už takový úspěch nemá. Japonce neoslovuje a většina z nich je zmatená. Prochází spirálovitou chodbou s vidinou, že nahoře je něco čeká, ale ničeho se nedočkají. Nechápou koncepci výstavy, co autoři děl chtěli sdělit. To se odráží i v komentářích, které by se daly shrnout do věty: „Výborné pivo, krásná hudba, ale expozici je těžké pochopit." Ty ostřejší komentáře kritizují obsah výstavy a vysmívají se mu. Dokonce kritika expozice českého pavilonu se stala předmětem na nejpopulárnějším japonském internetovém diskuzním fóru 2channel. Například dnes ráno na Threads jsem našla takový dotaz: „Který pavilon nedoporučujete navštívit?" Odpověď zněla: „Portugalský a český pavilon." Smutné. Je to opravdu velká škoda, že Česká republika nedokázala vytvořit expozici, která by Japonce zaujala a obohatila.
Pro představu přikládám odkaz na video, které natočil japonský návštěvník. Tento Japonec navštívil český pavilón, protože jeho dcera má zájem o Českou republiku a chtěla se o ní více dozvědět. Už při vchodu se muž diví, že je tam tak liduprázdno. Poté prochází pavilónem a komentuje exponáty slovy: „Nerozumím. Co je to? Nechápu. To je zvláštní.“
https://www.youtube.com/watch?v=jWpSFs8MvHw
Asijské národy mají všeobecně s alkoholem problém.
Jejich organismy ho neumějí po staletí odbourávat.
Dají si skleničku a jsou jako žárovky .
Vidíme to u Okamury. Ten sám přiznává abstinenci.
Oni tak ještě rýžové víno a dost.
Jejich organismy ho neumějí po staletí odbourávat.
Dají si skleničku a jsou jako žárovky .
Vidíme to u Okamury. Ten sám přiznává abstinenci.
Oni tak ještě rýžové víno a dost.
Neni se cemu divit. Plzensky prazdroj vlastni japonske Asahi. Takze vlastne cepuje "domacim".
Tapster - to je teda hnus, já myslel, že se říká výčepní....