Prostor X

Zpět na článek

Nantl: Polovina dětí by měla mít střední všeobecné vzdělání, školy mají motivovat, ne vytvářet tlak

9 komentářů

Jiří Kokaisl
6. června 2023 • 14:02
"Polovina dětí by měla mít střední všeobecné vzdělání"
Bez ohledu na IQ? Bez ohledu na schopnosti? To je takový komunistický pohled - když to nepůjde, tak snížíme laťku, že!? Tak to už jsme tady měli, soudruhu Nantle!
Soňa Benešová
6. června 2023 • 12:05
Nicméně zřejmě se jedná o zbytečnou aféru. To, co se řeší, je problém Prahy. Dvacet let se tam stěhují lidé ze všech koutů ČR za vidinou snadného výdělku. To se jim daří, často jako zaměstnancům úřadů, centralizovaných v Praze. Jenže - je jich hodně, byrokracie nabrala obrovských rozměrů. Na to se nabalují všelijací konzultanti, poradci, poskytovatelé všemožných kurzů, které lidé kupují, když mají hodně peněz. Celé to kyne jako hrnečku vař. Časem chtějí ti vesničané bydlet, porodili děti. Praha spí a nic neřeší. Všichni ti lidé nic neřeší. Poskytují konzultace, koučing, vyřizují papíry. Najednou se diví. Nejsou byty, nejsou školy. Založte si vlastní školy se školným pro svoje děti. Vysoké výdělky odsaje Praha. S tím se asi nedá nic dělat.
Milan Richter
6. června 2023 • 10:48
Může to působit jako anachronismus, ale imperativ výrazu, že polovina dětí by měla mít střední vdělání lze považovat za nonsens. Gausova křivka mentální způsobilosti lidstva dokazuje, že ne každý má schopnosti středočkolské vzdělání dosáhnout, pokud tedy není laťka potřebných vědomostí uměle snižována. Umanutost, jakou se lidstvo snaží přesvědčit samo sebe o vlastních nesmyslech, je přímo úměrná úrovní dosaženému vzdělání. V Česku tento trendu graduje v rozvíjejích se neziskových a jiných dobroserných organizacích, v nichž nachází uplatnění inteligence, která svou vzdělanostní (ne)způsobilostí potřebné uplatnění ve společnosti nenajde, a proto se schovává v parazitních a naprosto nepotřebnách organizacích.
Soňa Benešová
6. června 2023 • 12:07
@Milan Richter Ono je ale logické, že hloupá hlava potřebuje více hodin výuky než chytrá hlava. Jinými slovy, když se někdo blbě učí slovíčka, tak se musí učit déle než ten, co se učí rychle slovíčka. Neučit blbé je vychovat ještě blbější než je nutno. To se asi stalo v minulosti.
Soňa Benešová
6. června 2023 • 10:07
Asie dobře ví, proč děti učí především přírodní vědy a techniku. Plus angličtinu, podmínka nutná, nikoliv postačující. Když někdo umí pět jazyků, a žádný speciální obor, pak je lepší, aby mlčel.
Soňa Benešová
6. června 2023 • 08:44
Jsem ráda, že teď nemáme žádné děti ve školním věku. Jeden psal, že příprava na zkoušky dětí na vysněné gymnázium, které už dávno není tím, čím by mělo být, ale biflovací školou na politiky, mu zabralo 200 hodin a hromadu drahých kurzů. Ty nabušené a dotlačené děti se potom hromadně hroutí, a potřebují psychology, prášky, psychiatry. Půlka má papíry na hlavu. A mohou za to údajně sociální sítě, Zuckenberg.
Soňa Benešová
6. června 2023 • 08:35
Bylo by to lepší, ale necpat všude ideologii a humanitní pavědy. Dívala jsme se i na slavný PORG, a tam jsou přírodní vědy silně omezené, hlavně že si do hlav tlučou tři jazyky. Stačí angličtina, ale dobře. Potom se setkávám s tím, že BC. si myslí, že kyslík je CO2 a obsah obdélníka neví, jak se vypočítá. Pod vedením takovýchto všelijakých expertů potom Evropa páchá deindustrializaci a ve finále zchudne.
Soňa Benešová
6. června 2023 • 08:40
@Soňa Benešová Sečíst dva zlomky, to je top umění a logaritmus je tajemno. Kolegyně na VŠ dává příklad, kolik zlata je potřeba na pozlacení sošky při známé velikosti povrchu a známé tloušťce vrstvy. Půlka Bc. to není schopna vypočítat. Hlavně, že mají nabiflováno, jaké je uspořádání úředníků na kterém úřadě. Což se stejně s každou vládou změní.
Pavel Maleček
6. června 2023 • 07:48
Přímo ukázkový neomarx-progres ideolog, prosazující místo odborného vzdělávání ideologickou, multikulti, gender, LGBT+ či eko-klima masírku. Pro nějž jsou brzké odborné znalosti a vstup do reálného života nebezpečnou překážkou, bránící ovládnutí mozků snadno manipulovatelných nedospělců.

Což maskuje starostlivými kecy o mladých chudáčcích, co si příliš brzkou specializací způsobí celoživotní trauma. Přitom mu průhledně jde o co nejdelší udržení mladých v ideologické pasti jen všeobecného "vzdělávání", spíš ohlupování. Které z nich udělá figurky "myslící" a konající tak, jak jim neomarx-progres "elity" v mocenském zájmu jejich korporátu s velkobyznysem nakukají.

Což se samozřejmě netýká "elitářských" škol, v kterých stávající mocní své bobánky na převzetí moci připravují.