Prostor X

Münich: Politici jsou často mimo, je třeba změnit zkoušky a zvýšit kapacity škol, víme jak

8 komentářů

Soňa Benešová
29. května 2023 • 10:49
@Pavel Maleček Ale kdeže. Jednak není pravda, že komunistické školství vychovalo bůhví jaké vzdělance. Starší generace jsou hloupé až to bolí. Nezvládají počítače, naletí kdejakému podvodníkovi, co jim kdo nabouchá do palice, tomu věří. Na relativně dobré úrovni se drželo řemeslo a tradiční technické obory, poněvadž kdo neměl perfektní kádrový posudek, tak se jinam nedostal. Chaos a dlouhodobě mizerné školství není ničím jiným než důsledkem neschopnosti a mizerného vzdělání starší generace, plus všeobecné společenské poptávky po titulech všeho druhu, na nichž stojí především kariéra ve státním sektoru.
Uživatel_5457852
29. května 2023 • 10:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pavel Maleček
29. května 2023 • 10:17
No pánbůh potěš - už i do NERVu nalezli neomarx-progres žvanivci jako tenhle. Pak není divu, že "nevidí" - odmítá přiznat, že hlavním problémem všech ČR státních škol od základky po VŠ je pokles náročnosti. A tak i na VŠ jsou tací, co by za zlých komoušských časů ani 9. třídu ZDŠ nedali.

S extrémním poklesem vzdělávacích, ale i kulturně-sociálních požadavků hlavně na středních školách s maturitou. Tu udělá každý kdo to aspoň 3x týdně do školy zajde odsedět. Maturitu, až na totální lemply musí dostat každý, to je seshora befel. To aby jsme v mezinárodních srovnáních dobře vypadali. Že ti s maturitou by před lety ani zkoušky na střední neudělali je buřt.

O trochu lepší je to na VŠ, ale i tam je náročnost studia na těžkém sešupu. Když důležitější než znalosti je ideologická nalejvárna dle not neomarx-progres ideologie. Samozřejmě s výjimkou škol soukromých, kde studují ti, jejichž předurčením je díky rodinnému zázemí společnosti vládnout.

Důvod bídy státního vzdělávání je prostý. Účelem není vychovat schopné jedince, ale naopak napůl nesvéprávné, jen jak ovce bečící stádo. Co se tak snadno dojí, stříhá a když mocní potřebují i na krvavá jatka pošle.
Soňa Benešová
29. května 2023 • 10:12
Problém se školami je hlavně Praha. Praha nějak nezaznamenala, že se tam už po desetiletí přesouvá populace z Moravy i z Čech, samozřejmě mladí lidé, a ti pod vidinou velkých výdělků jsou potom zdrojem problémů. Nejsou byty, nejsou školy, jsou vysoké ceny. Není to až tak problém státu, jako problém těch lidí a Prahy. Mohli to čekat. Přitom je Praha takové řídce obydlené městečko v polích v porovnání se skutečnými velkoměsty. Jenomže neschopnost pražského zastupitelstva, vedeného dlouhodobě lidmi z Moravy a Slovenska, je veliká.
Soňa Benešová
29. května 2023 • 09:28
@Soňa Benešová automat reflex. Zpotvořil mi slovo ***amotné. Oni viděli slovo n e g r. Panebože.
Soňa Benešová
29. května 2023 • 09:27
Hra na percentil není o ničem jiném než o bezradnosti CERMATU. Jinými slovy, pokud dám CERMAT testy ***amotné populaci, a percentil 90 bude nula, tak je všechny přijmu na střední? Kritérium pro přijetí by mělo být 50 % úspěšných odpovědí, seřadit, a podle toho přijímat na žádané a méně žádané školy. Ale představa, že někdo udělá test na 20 %, percentil 30 %, a jde na střední, je podivná.
Soňa Benešová
29. května 2023 • 09:22
Taky mne překvapuje neúspěšnost u testů. Normální je, že aby byl test splněn, tak je třeba mít správně zodpovězenou alespoň polovinu otázek. U Cermat testů přitom byl průměr, tj. percentil 50, jenom asi 45 bodů ze sta u matematiky. U češtiny trochu lépe, ale taky kolem 50. Jinými slovy polovina studentů nedokázala složit testy na 50 %, což je běžně přijímané minimum pro úspěšnost. Mně to připadá, že je někde pořádná chyba, nejspíše CERMAT neví, co se na školách učí, nebo jsou ty děti, co chtějí na střední, z poloviny úplně blbé. Nejspíše kombinace obojího.
Soňa Benešová
29. května 2023 • 08:43
Dneska se úplně změnil pohled na vzdělání. Mám známou, co si dodělala inženýra někde v Praze. Ta povídala, že první, koho odstřelí umělá inteligence, budou učitelé na VŠ. Že stačí jednou namluvit přednášky a dát na net. Zkouška se udělá on-line. Bohužel tak se dneska studuje. Nikoho už ani nenapadne, že by se měly dělat laboratorní měření, pracovat aktivně se softwary, že by se měly počítat a programovat semestrální práce, atd. I vysoké školy všechny tyto věci samy odbouraly, prostě se dá inženýrský titul v lepším případě získat biflováním doma na gauči. V horším se rovnou koupí, případně se diplomky a semestrálky nechají udělat u nějaké společnosti. Že takové vzdělání k ničemu není, to je jasné.