Fotogalerie

Zpět na článek

Luxus, cigarety, party a letušky nahoře bez: Tak se létalo před pár desítkami let

4 komentáře

tm001
No, ty topless letusy byl jeden vyjimecny let, ale jinak - krome tech doutniku - je letani mnohem lepsi dnes (tedy jak s kym). Za mene penez nez v tech 50-70. letech minuleho stoleti.
"představte si palubu letadla, na které se nemusíte s nikým mačkat, sedadlo si kdykoliv sklopíte do polohy v leže, tu nejrozmanitější nabídku jídla o šesti chodech (jestli jste vegetariáni, nevadí, i pro vás je vytvořeno vhodné menu), neomezenou nabídku doutníků a cigaret (na palubě nechybí kuřácké salónky), bar a ty nejmilejší letušky. "
Vse krome toho kuriva je dnes k dispozici na dalkovych letech s rozmnymi aerolinkami bezne. U Emiriatu si k tomu pro prvni tridu klidne pridejte "uzavrena kabinka pouze pro Vas, moznost si dat horkou sprchu ve 40.000 stopach, neomezeny kaviar, exkluzivni alkohol v cenach 25-80 tisic korun za lahev dostupny v prijemnem baru, jidlo z bohate nabidky kdy chcete,..."
Ostatne i dnesni business class je u techto aurolinek mnohem pohodlnejsi nez first class tehdy (ok, snad s vyjimkou Stratocrui***). Staci se podivat na nektere filmy. Dnes u kazde slusne letecke spolecnosti na dalkovych letech v business mate sedakcu s pristupem do ulicky, ktera se rozlozi do vodorovne postele, vetsinou dostanete pyzamo, vyber jidla uzasny, vcetne plneho prostirani, keramickeho nadobi a kovovych priboru (to snad uz je i v economy), na A380 vetsinou bar, jidlo dle vyberu, vcetne vegetarianskeho, kosher, hala, ... A dalkovy let stoji nez mesicni plat (v cizine). Rozhodne to neni pouze pro "hornich 10000". Pravda je, ze kdyz si clovek dava ten Hennessy Paradis Imperial, tak lituje ze si k tomu nemuze na baru dat i Cohibu Robusto, ale to se da prezit
Holy James
Prvně jsem letěl letadlem jako dítě v první půlce osmdesátek do Bulharska, tenkrát Il-18, nazpátek jsme letěli s Bulhary a vzpomínám si, že s tím na Ruzyni pilot praštil, jak kdyby přistával na letadlové lodi. Potom dlouho nic, zacal jsem víc létat až od roku 2009, nejvíc za rodinou mé ženy do Thajska, ale i po Evropě, včetně toho Bulharska. Asi tak: po Evropě je z letadla už opravdu autobus, který mě přepraví z bodu A do bodu B maximálně za pár hodin, tam nic neočekávám a je zbytečné si připlácet nějaký nadstandard, pokud tedy někdo nepotřebuje třeba kvůli dětem brát s sebou větší zavazadlo. Na dálkovych letech, pokud člověk neletí nějakou nízkonákladovkou jídlo je i když se kvalita a výběr liší podle provozovatele, stejně tak zavazadlo, kde se zase liší počet a hmotnost zavazadel a samozřejmě se u různých aerolinek liší pohodlí a vybavení sedaček, např. palubní zábavní systém. A pořád je to jen ten základ, přesun z bodu A do bodu B. Za nízkou cenu musím počítat s tím, že poletím v A-380 nebo B-787 s dalšími 350 lidmi.
Potom je stále možnost letět tak, jak popisuje článek. Zaplatit si business, nebo 1. třídu. Mnohem lepší komfort, ale za jiné peníze. V business jme letěli jednou, z BKK do Dubaje a v A-380 od Emirates to byla paráda. Jediná věc která mi oproti dobám minulým chybí je to, že se už v letadlech nesmí kouřit. Za letenku s kuřáckou aerolinkou bych si byl ochoten sakra připlatit. V roce 2009 jsme letěli Amsterodam- BKK a bylo to bez cigarety peklo. Od té doby jsme létali přes Dubaj a naposledy, když jsme museli kvůli nemoci v rodině odletět do TH narychlo, tak z Vídně s Air India přes Dillí. Z bodu A do bodu B jsme se dostali, ale už bych s nimi raději nikdy neletěl. Snad jen, kdyby zase nebyla jiná možnost.
Avatar - Rijard_65
Rijard_65
@Holy James vy jste nějaký geodet, že pořád lítá the mezi body A a B případně BKK? Zkuste někdy letět do Céčka nebo do Déčka
Josef Šátava
Když jsme létali v 70 letech s CKM na dovolenou, nebylo to nic mimořádného. Letušky nahoře bez nechodili ale jídla a pití jsme dostali co hrdlo ráčilo. A letenka zase tolik nestála.