Zrzavá holčička - ilustrační foto

Pihy - ilustrační foto
DNA - ilustrační foto
3
Fotogalerie

Vědci určili geny, které ovlivňují sexuální chování lidí

Pokud jste rusovláska a máte pihy, tak s největší pravděpodobností začnete sexuálně žít ve vyšším věku než přírodní blondýnka či brunetka. Tvrdí to vědci, kteří určili různé geny, jež určují sexuální chování lidí. Informoval o tom časopis Nature Genetics.

Geny podle vědců ale překvapivě ovlivňují nejenom, kdy začnete sexuálně žít, ale kolik máte za život partnerů, v kolika letech budete mít první dítě či zda zůstanete bezdětní. Načasování první zdravotní zkušenosti je podle vědců spojené s jednáním a úspěchy ve škole. Pokud se někomu ve škole nedaří, má sex dříve. Narození potomka zase ovlivňuje i zdravotní stav lidí. Ti zdravější ho mají později.

Výzkum, na kterém se podíleli i odborníci z univerzity v Cambridge, studoval geny 380 tisíc lidí z celého světa, třetinu tvořili Britové.

Prvotním důvodem výzkumu ovšem nebyly informace o sexu, ale možnost ovlivnění a eliminace zdravotních rizik.

Poznatky získané ze samotné studie v některých aspektech potvrdily to, co je už známo z různých jiných šetření.

Například, že v průměru mají lidi první sex v 18 letech a prvního potomka v 25 letech. Celkem prý existuje 38 genů ovlivňujících sexuální chování.