Zdroj: Shutterstock

Opět o krok blíže digitalizaci. Komerční banka propojila své firemní karty s Fidoo

Na začátku roku spojila Komerční banka své síly s Direct Fidoo. Proč? Aby pomocí moderní aplikace pro zpracování a vyúčtování všech firemních výdajů usnadnila svým klientům digitalizaci a následnou automatizaci interních procesů. Nyní má KB díky této spolupráci exkluzivitu a jako jediná banka v ČR nabízí připojení firemních bankovních karet přímo do aplikace Fidoo.

Podle průzkumů je stále ještě vysoké procento firemních výdajů placeno v hotovosti, a v mnoha případech dokonce zaměstnanci platí svojí soukromou kartou a teprve pak řeší se zaměstnavatelem vyúčtování vlastních prostředků. Ve firemních pokladnách nebo na stolech účetních se tak hromadí papírové účtenky, jejichž proplácení je v době rozmachu kombinované práce z domova a z kanceláře stále problematičtější. „Digitalizace je jednou z klíčových aktivit Komerční banky. A stejně jako sama banka digitalizuje své produkty a služby, pomáhá s digitalizací i svým klientům,“ uvádí Radka Turková, ředitelka Korporátního a municipálního bankovnictví v Komerční bance.

A právě proto Komerční banka navázala spolupráci se společností Direct Fidoo a nabízí firemním klientům odstranění „papírových“ procesů, zvýhodněné flexibilní předplacené karty nebo náhradu hotovostních pokladen bezhotovostními platbami.

Zcela bez papírů? S aplikací to bude raz dva

Zbavit se papírového vyúčtování má přitom velmi jednoduché řešení – on-line aplikace Fidoo a její předplacené platební karty, které je možné dobíjet jakýmikoli finančními částkami za pár vteřin. Každý zaměstnanec tak může platit firemními prostředky bezhotovostně. A nejen to! Nově Komerční banka s aplikací propojila také své firemní karty. Služba díky tomu ještě zjednoduší interní účetní procesy.„Naším cílem je kromě základních bankovních služeb dodávat klientům také další řešení s přidanou hodnotou. Poskytujeme jim tím nejen platební kartu, ale rovnou i sofistikovaný a funkční nástroj na zpracování celé agendy. Věříme, že tato služba naše klienty osloví, a my tak firmám pomůžeme digitalizovat jejich finanční agendu,“ vysvětluje Radka Turková.

Všechny karty – ty bankovní i ty předplacené – spolupracují s on-line aplikací, takže celý proces od zaplacení kartou, schválení výdaje pověřenou osobou až po firemní vyúčtování a přenos do účetního systému je automaticky zdigitalizován.

Vyúčtování hotovostních záloh, plateb kartou, ale i cestovních příkazů je díky Fidoo aplikaci tak snadné, že nejen účetním, ale i celé firmě ušetří čas i peníze. Zaměstnanci se na jedné straně zbaví otravného vyplňování cesťáků a knihy jízd i řešení drobných výdajů, na straně druhé již v účtárně nebudou muset trávit čas dohledáváním a párováním hromady papírových účtenek.

„Obliba Fidoo jako nástroje na digitalizaci agend spojených s firemními financemi je podle klientů dána tím, že je zbytečné papírování časově velmi zatěžuje. Přebujelá administrativa rozhodně nebyla důvodem, proč založili a provozují svou firmu. Chtějí dělat byznys, a ne plýtvat časem schraňováním nejrůznějších výdajových dokladů. Když jim ukážeme, jak se například platba za tankování díky zaplacení kartou sama promění ve výdaj a s vyfocenou účtenkou ,propadne´ přímo k jejich účetní, jsou nadšeni,“ uzavírá Petr Herzmann, CEO a spolumajitel Direct Fidoo, a. s.

Jak aplikace Fidoo funguje?

Služba umožňuje zaplatit kartou Fidoo nebo firemní kartou KB jakýkoli výdaj a vyfotit účtenku fotoaparátem chytrého telefonu. Výdaj je pak v systému digitálně schválen nadřízeným a přes propojení do účetního systému dojde ke kompletnímu zaúčtování. V případě služebních cest se do vyúčtování zařadí i výdaje za stravné, zálohy za ubytování či letenky a jízdné. Aplikace pak vše automaticky spočítá a přenese data přímo do účetního softwaru.