Pivovarník Petr Kaluža: Hospodu nám nikdo a nic vzít nedokáže | Reflex.cz
nahoru

Pivovarník Petr Kaluža: Hospodu nám nikdo a nic vzít nedokáže

Prezentace klienta 25. května 2020 • 00:00
• foto: 
PRIMÁTOR a.s.

Otevření zahrádek hospod a restaurací je důležitým krokem k návratu našeho normálního života. Nejde pouze o pocit vychutnat si čepované pivo, ale i o příležitost potkávat se, diskutovat u piva a těšit se ze společnosti. Hospoda vždy byla středobodem české kultury a společenského vyžití. Jedinečná kombinace přátelské atmosféry, dobrého piva a laskavého hospodského bavila již naše předky. A nelze pochybovat o faktu, že také příští generace si k ní - i přes nadměrnou digitalizaci - najdou cestu.

Pro náchodský pivovar PRIMÁTOR jde o restart, i když v pivovaru se život zcela nezastavil. Pivo, byť v redukovaném objemu, se vařilo dál. Coby stabilní zaměstnavatel své lidi nepropouštěl a ani se k tomu nechystá.  V tuto chvíli se vrací k normálu. Více se o podpoře hospodských a aktuálním dění v pivovaru rozhovořil ředitel pivovaru Petr Kaluža.

Uzavření hospod přišlo den ze den. Co zásoby piva, které hospodští měli?

Nejlepší pivo je čerstvé pivo, za tím si stojím. Proto jsme ho zdarma hospodským vyměnili. I přesto, že kvalita našeho piva je taková, že se pivo v sudech nezkazilo, nechceme jít cestou umělého prodlužování doby spotřeby. Abychom papírově deklarovali, že pivo v sudech zůstalo v pořádku. Výměna za čerstvé. Nic jiného nepřipadá v úvahu.

Takže provozovatelé hospod o nic nepřišli?

Ne. Žádný hospodský přece nenadchne hosty starým pivem. Pivo je potravina a musí být čerstvé. Náš důraz na kvalitu je prvořadý. Sice nás to bude stát relativně dost peněz, ale z toho neslevíme. Uměle trvanlivost prodlužovat nelze.

Podpora hospod je dlouhodobou strategií náchodského pivovaru. Změnila na tom něco koronavirová krize?

Původně jsme měli na jaro připravený nový program na podporu našich hospodských. Spustit jsme jej chtěli 1. dubna, ale zasáhl koronavirus. Proto jsme pružně přeorganizovali jeho podobu. A tak jsme například nechali ušít roušky, které jsme rozvezli našim zákazníkům, poskytli jsme jim zdarma dezinfekci. Zapojili jsme se také do kampaně Zachraň hospodu. Podpora hospod je cesta, ze které nechceme uhnout.

Vrátil se již pivovar k původní produkci?

Po jistém utlumení výroby, kdy jsme ale měli dostatečné zásoby piva ve sklepě, už vaříme víc. Vaříme pivo již na červenec, kdy očekáváme zvýšení zájmu a znovunastartování trhu.

Museli jste pivo ze svých zásob likvidovat?

Nemuseli. Nedržíme nadměrné skladové zásoby sudů, aby pivo nestárlo již u nás. Pružným řízením jsme pivo dodali na exportní trhy, které byly ještě otevřeny.

Ekonomické ztráty ale zřejmě budou

Někteří lidé prezentují názor, že se spotřeba překlopila od sudového do spotřeby lahvového piva. Ale tak to není. Propad prodeje sudového piva nelze nahradit lahvemi. Ekonomicky tento rok pro nás nebude dobrý. Nutí nás o to více přemýšlet, kam peníze vložit. Rozhodně ale nechceme propouštět zaměstnance. Navíc když trh padl, není na místě bezhlavě šetřit. Naopak - je to příležitost hledat, kam investovat. Zhruba 10 milionů letos investujeme do rekonstrukce stáčírny sudů. Hodinový výkon linky jsme zdvojnásobili na 120 sudů nákupem nového plniče a na podzim budeme instalovat automatickou paletizaci. Jedná se o robotickou ruku, díky níž odpadne fyzická namáhavá práce.

Co znamenal nečekaný a náhlý vpád pandemie pro vás osobně?

Byl to vhodný okamžik k zastavení se a rozhlédnutí. Přehodnotil jsem některé své priority, lépe pracuji s vlastním časem. Snažím se hledat nové příležitosti tam, kde bych o tom předtím neuvažoval. Trávím více času s rodinou. A už se nemůžu dočkat, až půjdeme do restaurace na dobrý oběd a dáme si čepované pivo. Více na www.primator.cz.



Klíčová slova: reklama, sládek, hospoda, primátor, pivo



Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější