
Vaření piva spadá pod položky, které exekutivní moc jižního souseda Spojených států zařadila do seznamu zbytných aktivit. Výrobci daných produktů si proto musí dát dočasnou pauzu, výnos má vejít v platnost v neděli. Tento krok souvisí s vyhlášením nouzového stavu, k němuž došlo po překročení hranice první tisícovky nakažených v zemi.
Firma Grupo Modelo starající se o produkci Corony a dalších pivovarů patřící belgické společnosti Anheuser-Busch InBev k neobvyklé situaci vydalo prohlášení. Šéfové výrobních linek už prý začali s postupným okrajováním operací, aby byli připraveni fungovat v omezeném režimu v případě, že by došlo k uvolnění stavu.
„Pokud federální vláda uzná za vhodné potvrdit pivní výrobky jako agroindustriální, v Grupo Modelo jsme připraveni uskutečnit plán, kdy bude 75 % našich zaměstnanců pracovat z domova a zároveň budeme schopnit garantovat dodávky piva,“ vyjádřilo svůj postoj vedení. Právě výrobky označené jako agroindustriální, například potraviny, jsou považovány za nezbytné a nové nařízení se jich z očividných důvodů netýká.
Corona nebo Korona?
Po sociálních sítích se v minulých měsících začaly šířit fotografie zdůrazňující nezájem nakupujících o mexické pivo. Lidé po celém světe zveřejňovali záběry regálů v obchodech, kde Corona zjevně nebyla nedostatkovým zbožím, spíš naopak. Grupo Modelo provozující 11 pivovarů po celém Mexiku údajně prožila nejhorší čtvrtletí za posledních 10 let. Důvodem má být i jindy vysoký odbyt jejich nápojů v Číně.
Zajímavá čísla ukazuje také průzkum zveřejněný na konci února na webu CNN. Podle něj by si 38% Američanů po vypuknutí pandemie viru SARS-CoV-2 za žádných okolností nekoupilo pivo značky Corona. Dalších 14% by se pak rádo vyhlo objednávání si Corony na veřejnosti.