Poškodil nový koronavirus pivo Corona?

Poškodil nový koronavirus pivo Corona? Zdroj: Wikipedia

Svět za koronaviru bez Corony. Mexické pivo pozastavilo produkci

Už kvůli svému názvu se jedna z nejprodávanějších pivních značek světa musela potýkat s nečekanými problémy. Poptávka po mexickém ležáku od vypuknutí světové epidemie výrazně poklesla, jeho výrobu však nelichotivá bilance ani zdalekas nezastavila. O úplném přerušení produkce v rámci preventivních opatření proti infekčnímu onemocnění rozhodla až mexická vláda. Nařízení tak připraví 180 zemí o pravidelné dodávky různých druhů zlatavého moku.

Vaření piva spadá pod položky, které exekutivní moc jižního souseda Spojených států zařadila do seznamu zbytných aktivit. Výrobci daných produktů si proto musí dát dočasnou pauzu, výnos má vejít v platnost v neděli. Tento krok souvisí s vyhlášením nouzového stavu, k němuž došlo po překročení hranice první tisícovky nakažených v zemi.

Firma Grupo Modelo starající se o produkci Corony a dalších pivovarů patřící belgické společnosti Anheuser-Busch InBev k neobvyklé situaci vydalo prohlášení. Šéfové výrobních linek už prý začali s postupným okrajováním operací, aby byli připraveni fungovat v omezeném režimu v případě, že by došlo k uvolnění stavu.

„Pokud federální vláda uzná za vhodné potvrdit pivní výrobky jako agroindustriální, v Grupo Modelo jsme připraveni uskutečnit plán, kdy bude 75 % našich zaměstnanců pracovat z domova a zároveň budeme schopnit garantovat dodávky piva,“ vyjádřilo svůj postoj vedení. Právě výrobky označené jako agroindustriální, například potraviny, jsou považovány za nezbytné a nové nařízení se jich z očividných důvodů netýká.

Corona nebo Korona?

Po sociálních sítích se v minulých měsících začaly šířit fotografie zdůrazňující nezájem nakupujících o mexické pivo. Lidé po celém světe zveřejňovali záběry regálů v obchodech, kde Corona zjevně nebyla nedostatkovým zbožím, spíš naopak. Grupo Modelo provozující 11 pivovarů po celém Mexiku údajně prožila nejhorší čtvrtletí za posledních 10 let. Důvodem má být i jindy vysoký odbyt jejich nápojů v Číně.

Zajímavá čísla ukazuje také průzkum zveřejněný na konci února na webu CNN. Podle něj by si 38% Američanů po vypuknutí pandemie viru SARS-CoV-2 za žádných okolností nekoupilo pivo značky Corona. Dalších 14% by se pak rádo vyhlo objednávání si Corony na veřejnosti.