Poslala nám rádiové vlny ze vzdálené galaxie jiná civilizace? | Reflex.cz

Poslala nám rádiové vlny ze vzdálené galaxie jiná civilizace?

Daniel Baret12. ledna 2019 • 07:55
Jsme ve vesmíru sami?
• foto:
NASA

Opakované rádiové signály z galaxie vzdálené od Země 1,5 miliardy světelných let zachytili v průběhu několika týdnů vědci v kanadské provincii Britská Kolumbie. Teprve podruhé v historii se přitom stalo, že byly podobné signály zaznamenány opakovaně. Zda to pomůže odhalit některá z tajemství vesmíru, dnes ještě nevíme. Podle vědců může totiž tyto rychlé radiové záblesky způsobit cokoli – od vybuchlé hvězdy až po poselství neznámé civilizace. Proto bývají podobné informace často také základem nejrůznějších konspiračních teorií a spekulací.

Odkud přesně zaznamenané signály pocházejí, zůstává záhadou. Podle britského listu The Independent, který informaci přinesl, se ale jedná o rádiové záblesky z galaxie, která je od naší Země vzdálená 1,5 miliardy světelných let. Záblesky trvají podle vědců pouhou milisekundu, ale jsou „vypáleny“ stejným množstvím energie, jakou Slunce vyprodukuje za dobu jednoho roku. Tedy silou, kterou si laik ani nedokáže představit.

Na stopě k rozluštění vesmírné hádanky?

V historii bylo zatím zaznamenáno 60 rychlých rádiových záblesků, opakovaný signál ovšem pouze jednou. „Až doteď byly známé jenom jedny opakované záblesky. Pokud budeme mít k dispozici více opakovaných signálů z různých zdrojů, možná tuto vesmírnou hádanku vyřešíme,“ řekla astrofyzička Ingrid Stairsová z Univerzity Britské Kolumbie v Kanadě, která se na výzkumu tohoto neobvyklého jevu podílí.

Byli tu mimozemšťané? Odborník z NASA říká, že kvůli častým podvodům už ignorujeme…

Vědci zatím netuší, co tyto rádiové záblesky způsobuje. Ty mohou být přirozeným jevem, který souvisí s nějakým neznámým, ale přirozeným procesem ve vesmíru. Objevují se i odvážné myšlenky, že by se mohlo jednat o tajemnou technologii, s pomocí které vzdálené civilizace do vesmíru vysílají své signály. A objevit se mohou i teorie ještě odvážnější. Spekulovat se podle odborníků totiž dá v tomto případě v podstatě o čemkoli.

Poprvé v historii přistála sonda na odvrácené straně Měsíce. Číňané tam zkusí pěstovat …
Ariel Šaron: Král Izraele, Řezník z Bejrútu i Poslední skutečný vůdce

Daniel Baret

Vybíráme z placeného obsahu
PREMIUM X Chytrý pan Brčko: Mladý podnikatel v touze vydělat na ekologickém chování vozí slaměná brčka letadlem z Číny!
PREMIUM X Karel Steigerwald: Vyrazili, ale neprojdou. Estébácká prezidentura je na dosah ruky
PREMIUM X Zelený Raoul: Vyšší bere aneb S kým na dovolené zahnula Monika Babišová
PREMIUM X Bohumil Pečinka: Šmardování jako malonárodní politika
PREMIUM X Noví extrémisté: Palič izraelské vlajky a hanobitel amerických válečných hrobů bojuje za práva zvířat!