Video placeholder

Kingdom Come 2 má až maniakální detaily. Nevodí vás za ruku a nechá vás dělat skoro cokoli, říká Viktor Bocan

Martin Bartkovský

Jedná se o naše již druhé povídání s Viktorem Bocanem, design directorem z Warhorse Studios, ve kterém navazujeme na Prostor X, kde jsme rozebírali hlavní herní mechaniky Kingdom Come: Deliverance 2. Tentokrát s ním rozebírám svou zkušenost přímo z hraní hry, která čítá více než 75 hodin a 70 splněných herních questů na Trosecku a Kutnohorsku. Proč jsou dřevcové zbraně tak strašně silné? Prč se s píšťalou nedá nic trefit? Kde ve hře najít slibované kočky? A jsem špatným šermířem jen já, nebo je boj s mečem výzva pro každého? Nejen to řešíme ve videu výše.

„Mě na té hře baví asi úplně vše. V kontextu prvního dílu jsme na ten příběh plynule navázali a snažili se ho udělat větší, lepší a celkově prohloubit náš svět a jeho herní mechaniky. Naším záměrem bylo vytvořit pro vás hru, která vám umožní nad zadanými úkoly přemýšlet jinak a ze všech možných úhlů. Že nemusíte do tábora lupičů hned, ale můžete počkat, až budou spát. Můžete je okrást o zbraně, nebo je přijít ukecat místo boje. Díky tomuhle uvažování bych řekl, že ta hra má až maniakální smysl pro detail. Takže si můžete dělat skoro, co chcete,“ říká k pokračování Kingdome Come: Deliverance 2 Viktor Bocan.

Reflex spolu s dalšími vybranými recenzenty měl hru k dispozici už měsíc před vydáním, což svědčí o velké sebedůvěře autorů. Podobný časový náskok nám v historii dopřála jen velká studia jako Sony nebo Ubisoft. I tak je KCD2 bez výrazných chyb a bugů, které by znemožňovaly jeho komfortní hraní. „Byl to nezvyk. Osobně jsem byl zvyklý makat na hře až do úplného konce a přidávat tam questy ještě poslední hodiny před vydáním. Tady jsme si ale řekli, že je hotovo a že to prostě budeme ladit, aby to bylo v co nejlepším možném stavu. Cítil jsem se sice nepřirozeně, ale ukazuje se, že to byla dobrá volba. Když se vám to hrálo plynule a bez záseků,“ dodává Bocan.

Finální verze hry je vyladěná a hraje se opravdu dobře. Zklamání nepřišlo ani po prvních dojmech, které jsem publikoval už 10. ledna a ze kterých bylo patrné, že tu máme opravdu důležitou videoherní událost, která se bude líbit nejen v Česku. V rozhovoru se krátce dotkneme kulturních válek, které vydání hry provázely. Tedy uměle vyvolanou kontroverzi kolem homosexuálních postav či pobouření nad černošským léčitelem a cestovatelem, který se u středověké Kutné Hory objeví. Věnuji tomu ale samostatný prostor v recenzi. I když je to spíše kulturní komentář.

V rozhovoru se dále bavíme o nových šermířských školách, které do KCD2 zapracovali. Třeba o té německé, kterou se můžete naučit přímo ve hře, i když to není zadarmo, a jejíž praktiky si v reálu vyzkoušel i Bocan. Proč mají ve hře známé české herce? Co budou považovat za úspěch? A dočkáme se Kingdom Come 3? Nejen to řešíme ve videu výše.