Christopher Young opouští svůj losangeleský ateliér a chystá se do Prahy

Christopher Young opouští svůj losangeleský ateliér a chystá se do Prahy Zdroj: Dister Berlin

Noční můra v Elm Street 2: Freddyho pomsta (1985)
Spider-Man 3 (2007)
Prázdnota (2020)
Hellraiser (1987)
Christopher Young: „Má práce začíná u piana a končí u počítače. Jsem stará škola.“
6
Fotogalerie

Jen je nechte, ať se bojí! Specialista na hudbu k thrillerům Christopher Young přijíždí do Prahy

Mohlo by se zdát, že je slavný autor filmové hudby Christopher Young (63) poněkud podivín: ve svém studiu v Los Angeles má vystaven snad tucet posmrtných masek hororových herců. Třas, jekot a strach má ale v popisu práce: složil hudbu k téměř devadesáti thrillerům, mysteriózním kusům a kriminálkám, od nezávislých snímků až po hollywoodské trháky. Jeho melodie můžete slyšet v titulech Ghost Rider, Hellraiser, Spider-Man 3, Noční můra v Elm Street 2: Freddyho pomsta, Sinister nebo V moci ďábla. V úterý 26. dubna bude v Kongresovém sále osobně dirigovat koncert orchestru PKF – Prague Philharmonia. Pro pražský koncert hollywoodských skladatelů si vybral melodie ze třetího Spider-Mana.

Christopher Young sedí ve svém studiu a za ním je i na Zoomu jasně vidět veliký otevřený botník. V jeho poličkách však nejsou boty: „To jsou posmrtné masky nejslavnějších hvězd klasického amerického hororu. Tady nalevo je kupříkladu Boris Karloff, legendární představitel Frankensteinova monstra. Tady leží Bela Lugosi, Maďar, hrál Draculu. Dole Peter Lorre, točil s Hitchcockem a hrál i v Casablance. A tohle je můj milovaný Vincent Price!“

Co ještě sbíráte?

Halloweenské masky, prázdninové cetky, alabastrová velikonoční vajíčka. Velká srdce ke svátku svatého Valentýna a taky sněžítka. Koulí, ve kterých sněží, když s nimi zatřesete, mám stovky. Miluju i duchařské historky a schraňuju je v různých sbornících, mám obrovskou kolekci knih o moderní a filmové hudbě. Tady v ateliéru mám ale jen posmrtné masky herců z hororů, ostatní věci by se sem nevešly, jsou ve skladu.

Na čem právě pracujete?

Na filmu režiséra Erlingura Thoroddsena The Piper, který vychází ze staré pověsti o Krysaři z Hamelnu. Vše se tam odehrává kolem jednoho velice dramatického koncertu, hlavní hrdinkou je mladá flétnistka. Byla to práce snů: měl jsem šanci napsat kompletní koncertní dílo, které je organickou součástí filmové zápletky. Vybavil jsem si při tom starý, ale pro mě zásadní film Hangover Square (Náměstí Kocoviny, premiéra v roce 1945), kde hlavní hrdinka hraje na piano skladbu, kterou přímo pro ni a pro ten snímek složil geniální skladatel Bernard Herrmann.

Bernard Herrmann spolupracoval na sedmi filmech s Alfredem Hitchcockem, mimo jiné na thril­leru Psycho. Byl to v mládí váš vzor?

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!