
Petr Floriánek už před časem hodnotil pro reflex titul Assassin's Creed Valhalla, na což se můžete podívat tady. Že jde o člověka fundovaného, vám dojde nejen v momentu, kdy promluví, ale i když vstoupíte do jeho dílny. Živí se totiž jako mečíř, který vyrábí věrné repliky zbraní a předmětů nejen severských, anglosaských a germánských válečníků, ale třeba i výrobky inspirované tvorbou J. R. R. Tolkiena. Tentokrát jsme mu ukázali právě videohru God of War a probrali, jak tvůrci přistoupili ke zpracování náboženství ze severu Evropy a kde se inspirovali pro použité zbraně.
„Je zajímavé, že na začátku vypadají zbraně velmi realisticky. Jak sekera, tak luk. Problém ale je, jak se hráč vylepšuje, tak se zbraně od reality oddalují. Pokud ale uvážíme, že obě bytosti mají božské vlastnosti a že ve zbraních je přítomna magie, určitě to není na škodu,“ říká ke zbraním Petr Floriánek.
Hodnocení severské mytologie, nebo spíše náboženství, je trochu obtížnější. Tvůrci totiž z podstaty děje vymazali jednu postavu, která měla ale zásadní vliv na všechny ostatní a v průběhu hry tak sledujeme kreativní schopnosti scénáristů, jak se s absencí zásadní postavy vypořádali. „Příběh Baldura je vtipný a líbí se mi, jak jej tvůrci hry pojali. Protože v severském náboženství to je ryze kladná postava, kterou mají všichni rádi,“ říká Floriánek k hlavnímu záporákovi God of War.
Co říká Petr Floriánek na další severské Bohy v God of War? Jak se mu líbila sekera Leviathan vytisknutá na 3D tiskárně a jak opravdu vypadal Loki? Nejen to zjistíte ve videu v úvodu článku. Dejte nám vědět do komentářů, co na to říkáte.