
30 puberťáků, 6× denně. Jaké to je učit v Česku v roce 2025
Vedle moderování podcastu o popkultuře Poprask a občasného psaní několik hodin týdně učím na střední škole. Jsem učitelka-začátečnice; právě se nacházím ve čtvrtém roce mé nové kariéry. Hodně čerpám z těch předchozích. V praxi to znamená, že studentům vysvětluji, jak to, že malá seizmologická stanice v lese u Brna dokáže zachytit otřes z jaderného testu v Severní Koreji (pracovala jsem pár let ve Státním úřadu pro jadernou bezpečnost), nebo si ukazujeme hierarchii sídel na reality show Farma Vojty Kotka (to je zase ten Poprask).
Často o sobě pochybuju, když stojím za katedrou, ale na druhou stranu si říkám, že lehce snižuju věkový průměr učitelstva (47 let) a jsem sice zrnko v písku, ale že zrnek může být nakonec celá hromada. A hromada mladších lidí, kteří chtějí učit, v Česku chybí. Není se čemu divit. Jedna z diskusí, jež je s novou vládou na stole, je znovuotevření tématu inkluze na školách. Bude se pod koalicí ANO, SPD a Motoristů rušit, nebo ne?
Osobně mě zajímá, co bude například se sexuální výchovou, která je podobným červeným hadrem na tváři zastánců toxické maskulinity a tzv. tradičních hodnot. Naše nová politická reprezentace své hodnoty čerpá třeba z Protektorátu Čechy a Morava, takže se určitě máme na co těšit. Odborná veřejnost namítá, že ušetřit na inkluzi tím, že se znovuobnoví ve velkém speciální školy, je
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!
















