Videohra Mafia: Domovina se odehrává zkraje 20. století na Sicílii

Videohra Mafia: Domovina se odehrává zkraje 20. století na Sicílii Zdroj: 2K Games

Aby nám to hráč nekazil. Herní výlet do „domoviny“ vede za minulostí organizovaného zločinu

Tomáš Miklica
Diskuze (1)

Nový díl nejslavnější české videoherní série by mohl mít podtitul Zapomeňte na trojku! Zapomeňte, že v říjnu 2016 kalifornské studio Hangar 13, kterému vydavatelský moloch 2K značku Mafia svěřil, zkusil dělat věci jinak. Zapomeňte, že místo protagonisty s italským příjmením sáhl po černošském veteránovi války ve Vietnamu a vyměnil tradičnější kmotrovské kulisy za americký Jih konce šedesátých let. Zapomeňte na volný pohyb v otevřeném světě s plejádou vedlejších úkolů a prvky hry na hrdiny (RPG).

Smíšené přijetí trojky, a naopak následný úspěch remaku jedničky ukázaly, že fanoušci raději mafiánskou klasiku. Mafia: Domovina, vzniklá mimo jiné v pobočkách Hangaru 13 v Praze a v Brně, tak představuje krok zpátky. Nový prequel se odehrává zkraje 20. století na Sicílii a má toho více společného s prohibiční jedničkou a (po)válečnou dvojkou než s trojkou. Otevřený svět sice zůstal, ale hráč se v něm pohybuje omezen příběhem. Na odbočky není čas, a vlastně k nim ani neexistuje důvod, přičemž lineární hratelnost se z velké části dělí o prostor s četnými cutscénami – tedy nehratelnými pasážemi. I mimo ně hra často připomíná spíše interaktivní film. Hlavně zpočátku se hodně chodí, hodně mluví. Trvá, než se dostaneme k prvnímu souboji, než poprvé vystřelíme z lupary, než se projedeme dobovým vozem. A i potom jsou hratelné sekvence – ať jde o zábavné, byť neobjevné přestřelky, plížení a honičky v autech i na koních, nebo o rutinní duely na nože – dávkovány s podivnou opatrností. Jako by snad hráč byl v celé rovnici až moc rizikový prvek a mohl to vývojářům akorát zkazit.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (1)