Česká pošta

Česká pošta Zdroj: Profimedia.cz

Hra na schovku s Českou poštou aneb najdi si svůj balík, sami nevíme, kde je

Taky jste už přemýšleli nad tím, v čem je tak strašně revoluční balíková revoluce České pošty? Přišel jsem na to při pokusu tohoto státního podniku (ne)doručit mi jeden z vánočních dárků.

 

Začalo to tím, když mi Tescoma ve čtvrtek (poslední čtvrtek před Vánocemi) sdělila, že balík s dárkem pošle až po Vánocích. Přesto mi druhý den odpoledne Česká pošta poslala SMS, že balík (objednaný jako balík na poštu) převzala do přepravy a o připravenosti k vyzvednutí mě bude informovat. V sobotu těsně po půlnoci potvrdila odeslání objednávky i Tescoma e-mailem.

 

V ten samý den, tedy v sobotu 22. 12. mě Česká pošta informovala o připravenosti tímto způsobem: „Vážený zákazníku, dosud jste si nevyzvedl zásilku… Úložní doba uplyne 31. 12.“ Potíž byla v tom, že ani v sobotu, ani v neděli, ani na Štědrý den a ani v další dny až do 30. 12. cílová pošta neměla otevřeno.

 

Ve čtvrtek mě kamarád upozornil, že balík proto možná bude na poště v okresním městě. Volám tedy na kontakt na stránkách České pošty, abych zjistil, kde vlastně objednávka je. „To je zvláštní. Tady to vypadá, že se stále doručuje,“ odpověděla paní na telefonu a dala mi další kontakt. Tam mi další paní sdělila, že balík je skutečně na poště v okresním městě a ne u nás na vesnici.

 

Protože jsem nemohl, v pátek (28. 12.) se tam vydal můj otec. S balíkem se ovšem neshledal, prý je na poště u nás. Takže kde teda vlastně je?

 

Jediná možnost, kdy vyzvednout balík u nás, byla už jen na Silvestra v pondělí. Ten den v 7.48 ráno mi ovšem přišla další SMS od České pošty: „Vážený zákazníku, doručovací pokus zásilky NP… ze den 31. 12. nebyl úspěšný…“

 

Přesto ho otec už o čtvrt hodiny později úspěšně vyzvedl na vesnické poště.

 

Takže pokud vám bylo divné, že výběr mezi tak prostými možnostmi jako doručením na adresu (balík do ruky) a doručením na poštu (balík na poštu) je označován jako balíková revoluce, má samostatnou webovou stránkou a masivní reklamu ve všech možných médiích, vězte, že je to složitější.

 

Sledujte Miroslava Cvrčka na Twitteru (@MirekReflex)