V kabaretech jako je Moulin Rouge, Folies Bergére nebo Casino de Paris se často ukazovala kůže

V kabaretech jako je Moulin Rouge, Folies Bergére nebo Casino de Paris se často ukazovala kůže Zdroj: Profimedia

V kabaretech jako je Moulin Rouge, Folies Bergére nebo Casino de Paris se často ukazovala kůže
Vznik kabaretů přesně zapadl do doby Belle Époque, jako další symbol bezstarostných časů
Kabarety byly zábavou pro intelektuály, mnozí zde ale hledali i trošku jiné než duchovní povyražení
Tančil se kankán, na podiu se svíjely spoře oděné exotické krásky a zpívaly šansoniérky s medovým hlasem
Tančil se kankán, na podiu se svíjely spoře oděné exotické krásky a zpívaly šansoniérky s medovým hlasem
21
Fotogalerie

Oslava erotiky a krásy. Takový byl kabaret v době rozšíření fotografie. A umělci toho náležitě využívali

Když se řekne kabaretem vybaví se nám potemnělý bar se šansoniérkou na pódiu, spoře oblečenou obsluhou a tím nejlepším vínem. Tak typicky francouzské! Právě ve Francii mají kabarety své první zástupce jakým je Chat Noir nebo Moulin Rouge. Scházela se zde zejména umělecká společnost a později i okrajoví politici a intelektuálové. Mnozí zde ale hledali i trošku jiné než duchovní povyražení.

Kabaret byl v dobách svého začátku něčím takřka nevídaným - zábava, která byla tehdy dostupná téměř výhradně v divadlech, zde spojila jídlo, alkohol, zpěv, humor a krásné ženy. Jejich vznik přesně zapadl do doby Belle Époque, jako další symbol bezstarostných časů. To sice narušila válka, po ní ale jakoby se celá situace ještě více uvolnila - zejména díky zrušení cenzury.

S rozšířením filmu se i v této části zábavního průmyslu museli majitelé kabaretů pořádně ohánět. V podnicích jako je Moulin Rouge, Folies Bergére nebo Casino de Paris poskakovaly na podiu tanečnice do tempa kankánu, svíjely se zde spoře oděné exotické krásky a zpívaly šansoniérky s medovým hlasem - vše za dobrovodu velkolepých orchestrů na popředí velkolepých kulis. Slávu kabaretů také posunula fotografie, podobně jako o několik desetiletí dřív plakáty Toulouse-Lautreca.

A právě díky fotografii nim si dnes můžeme prohlížet obrázky smyslné Josephine Bakerové v banánové sukénce nebo pořádně do výšky rozhozené nožky Nini Pattes. Nebyli to ale jen tanečnice a majitelé podniků, kteří z popularity kabaretů prosperovali. Díky nim se do společenského povědomí dostala ceká řada umělců - zejména básníci a spisovatelé, ale také první komici, předvším pak ti zaměření na politickou satiru. Za vystoupení mohli vydělat pěkný peníz a vyzkoušet, zda to vůbec ve světě showbyznysu zvládnou.