
Negroni: Italská klasika, která dobývá svět
Existují drinky, které jsou jen chvilkovou módou. A pak jsou koktejly, které se staly ikonami, nezaměnitelnými nejen chutí, ale i jejich příběhem. Mezi ně patří i Negroni, mix Campari, ginu a červeného vermutu. Tento ikonický drink každoročně dokazuje, že patří mezi nejstylovější koktejly světa a právem zůstává stálicí na nápojových lístcích barů od New Yorku po Tokio.
Za jeho unikátním hořkosladkým charakterem stojí Campari, červený aperitiv s více než 150letou tradicí. Právě on dává Negroni jeho typickou barvu, chuťový profil a hořkost, která se propojuje s aromatem bylin, citrusovou svěžestí a nenápadnou sladkostí.
„Campari je základ, bez kterého si neumím představit fungování žádného baru. Dodává drinkům charakter a hloubku. Drinky z Campari se dají vychutnat prakticky kdykoli během dne, ale nejlépe vyniknou večer, při posezení v baru nebo při pomalejším tempu po práci s přáteli,“ říká Milan Zaleš, ambasador značky Campari z Ultra Premium Brands.
Drink s aristokratickým původem
Negroni vzniklo v italské kavárně na začátku 20. století. Podle legendy si florentský hrabě Camillo Negroni objednal Americano, oblíbený drink na bázi Campari, vermutu a sody, ale chtěl jej silnější. Barman tehdy nahradil sodovku ginem. Výsledek? Negroni, které se okamžitě stalo senzací a natrvalo vstoupilo do historie.
Dnes už je Negroni víc než jen koktejl. Je symbolem vytříbeného vkusu, kosmopolitního stylu, a především návratu k jednoduchosti. Jen tři ingredience ve stejném poměru z něj dělají nejdemokratičtější drink.
Proč právě teď?
Trend návratu k aperitivní kultuře a sofistikovaným drinkům je patrný v barech od New Yorku přes Londýn až po Prahu. Negroni je ideálním příkladem koktejlu, který není sladký ani těžký, přitom nabízí chuťovou hloubku, která nikdy neomrzí.
Negroni Week: kreativita v červené
Tento hořkosladký fenomén, který podle žebříčku Drinks International patří mezi nejoblíbenější drinky světa, má dokonce svůj vlastní svátek. Už třináctý rok v řadě se v září koná Negroni Week. Týden, kdy bary a restaurace po celém světě i v České republice servírují klasické Negroni i jeho variace. Letos se zapojí více než 100 partnerských podniků z různých koutů republiky. Každý podnik přináší svůj rukopis, ale jedno zůstává neměnné, Campari jako hlavní ingredience, která drží koktejl pohromadě.
Nejde však jen o oslavu ikonického drinku. Negroni Week je zároveň charitativní akcí, během níž se svět barů a milovníků koktejlů spojuje na podporu dobrých věcí. Letos od 22. září tak můžete ochutnat svůj oblíbený koktejl, a přitom přispět na smysluplné projekty ve světě gastronomie, které se zaměřují například na „slow food“ nebo kladou důraz na využívání lokálních potravin.
Více informací a zapojené podniky najdete na www.negroniweek.com.













