Hornbach

Hornbach Zdroj: Hornbach

Hornbach
Hornbach
Hornbach
3
Fotogalerie

Rovné příležitosti pro všechny v zaměstnání nejsou klišé

Rodina je pro nás na prvním místě. Historie naší společnosti se odvíjí jako rodinný příběh, jaký o sobě nemůže vyprávět žádná jiná firma z oboru DIY. A jako jsou vůči sobě členové rodiny ohleduplní, snaží se i naše společnost minimalizovat dopady svého podnikání na životní prostředí a poskytovat zákazníkům výhradně kvalitní produkty a služby.

Už v našich počátcích, kdy v roce 1877 pokrývač Mi­chael Hornbach založil dílnu v německém Landau in der Pfalz, jsme se jako rodinná firma specializovaná na veškerý materiál pro stavby a zahrady zavázali k podnikatelskému myšlení s neustálou touhou po vývoji. Cílíme na praktičnost a na hledání těch nejlepších řešení pro naše zákazníky z řad stavařů, zahradníků i kutilů, kteří v našem sortimentu najdou vysoce kvalitní produkty z udržitelných zdrojů.

Stejné šance pro všechny zaměstnance

V devíti zemích, kde Hornbach působí, pracuje dnes již přes 21 tisíc zaměstnanců více než sedmdesáti národností a každý rok vytváříme další nová pracovní místa. Klademe důraz na to, aby byli naši zaměstnanci spokojení a následně loajální firmě; pečlivě je vybíráme a posléze rozvíjíme jejich potenciál pomocí školení. „Naším cílem je zajistit, aby bylo zachováno dobré pracovní prostředí pro všechny, na všech úrovních a kdekoliv – na prodejně, v call centru, v logistických centrech nebo centrále,“ říká Lada Šmolková, jednatelka společnosti Hornbach pro ČR a Slovensko. „Je nám totiž jasné, že jen spokojení zaměstnanci mohou nadchnout naše zákazníky.“

Pro nové zaměstnance otevíráme pozice interně, pokud je to možné. Nemáme-li interního kandidáta nebo nám zaměstnanci nikoho nedoporučí, teprve pak jdeme cestou klasického náboru, inzerce a pracovních pohovorů. Těší nás ale, že doporučování zaměstnanců je velmi časté. Průměrná doba setrvání v zaměstnání u Hornbachu je vysoká; činí 9,1 roku, což vnímáme jako indikátor toho, že je u nás zdravá firemní kultura, možnost skloubit práci s rodinou a soukromím a že za práci nabízíme odpovídající ohodnocení.

Náš sortiment – naše vizitka

Záleží nám na tom, abychom našim zákazníkům nabízeli nejen kvalitní produkty za trvale nejnižší ceny, ale aby maximum z nich bylo trvale udržitelné, nebo alespoň šetrné k přírodě. Při vší snaze o úspěch jsme si vždy vědomi odpovědnosti vůči společnosti a životnímu prostředí. Proto máme proces kontroly a ověřování našich dodavatelů a jejich certifikaci, mnoho interních mechanismů i vlastních cílů, které jdou dále než aktuální platná legislativa.

V našem sortimentu najdete například Blauer Engel, nejstarší ekologickou značku na světě. Uděluje produktům a službám certifikáty, pokud splňují zdravotní a bezpečností standardy a nízký obsah emisí, a je zárukou ekologických výrobků nejvyšší kvality.

V regálech Hornbachu se setkáte rovněž s certifikací PEFC, tedy certifikací zodpovědného přístupu k lesnímu ekosystému a respektu k přírodě. Na takto certifikovaný papír tiskneme také naše pravidelné letáky.

Logo FSC pak zákazníkovi signalizuje, že se jedná o výrobek ze dřeva pocházejícího z trvale udržitelného využití lesního fondu, šetřícího lesní zdroje.

Každý projekt a každé zařazení výrobku do nabídky Hornbachu začínají jasným definováním požadovaného cílového produktu, včetně balení a dopravy, které odpovídá standardům Hornbachu a legislativě jednotlivých zemí. Na základě těchto podmínek začíná výběr a hledání nejlepšího dodavatele, jenž musí splňovat všechna daná kritéria, včetně podmínek práce a ochrany zaměstnanců. Kontrola výroby je prováděna jak externími odborníky, tak zaměstnanci Hornbachu. Pokud se při kontrole zjistí nedodržování podmínek a požadavků stanovených na začátku projektu, je spolupráce ukončena a výběr dodavatele začíná znovu. Pokud jsou výrobní proces i výsledný produkt v pořádku, je výrobek zařazen do nabídky Hornbachu. Kontrola výroby ovšem probíhá každý rok a jakékoliv porušení podmínek, případně snížení kvality znamená konec dodávek. Jako pomocný kontrolní mechanismus slouží i hodnocení výrobků našimi zákazníky, ať už na e-shopu, cíleným dotazováním na kvalitu a celkovou spokojenost s výrobky, nebo nezávislými testy.

Vysoké nároky na sebe i dodavatele

Zavázali jsme se k ekologickému a společensky odpovědnému vedení společnosti. Vzhledem k širokému rozsahu našeho sortimentu, kdy se mnoho výrobků dováží přes oceán nebo z Asie, je bezpodmínečným základem našich obchodních vztahů dodržování mezinárodních lidských práv a základních pracovních norem. Ctění zásad ekologicky, společensky a eticky odpovědného chování vyžadujeme na základě našich závazných CSR norem také od našich obchodních partnerů. „Naším cílem je prodávat pouze výrobky, o jejichž kvalitě jsme přesvědčeni a u nichž jsou nejen kvalita, ale také bezpečnost a užitné vlastnosti na prvním místě. A samozřejmě způsob, jakým byly výrobky vyrobeny – tedy rozhodně bez dětské práce,“ říká jednatelka Hornbach ČR Stanislava Hradilová.

Pomáháme, kde je třeba

Respekt, odpovědnost, spolehlivost, upřímnost, uvěřitelnost, důvěra – to pro nás v Hornbachu nejsou prázdná slova. Jsme stabilní partner pro dlouhodobou spolupráci, a proto podporujeme různé nadace a projekty. Například s Nadací Via dlouhodobě podporujeme program Místo, kde žijeme a pomáháme tak probudit k životu zapomenutá, opuštěná nebo zanedbaná místa, aby ožila a opět sloužila pro setkání obyvatel. Na Slovensku pak například s nadací Pontis pomáháme prostřednictvím projektu Naše město, který spojuje podniky, obce a občanský sektor s cílem čistit, zkrášlovat a viditelně zlepšovat města, ve kterých žijeme. Tato dlouholetá partnerství a desítky již realizovaných projektů doplňujeme kooperací a podporou lokální v místech našich prodejen.