Mercedes-Benz C

Mercedes-Benz C Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
8
Fotogalerie

Nová třída C má důležitou technologickou novinku, která se u Mercedesu objevuje vůbec poprvé

Nová třída C už sice nabízí pouze čtyřválce, díky přeplňování a elektrické asistenci přesto nabízí působivé výkony a slibují nový standard hospodárnosti.

Zájemci o maximálně hospodárný provoz, kteří ještě nepřišli na chuť plug-in hybridům nebo nemají možnost pravidelného nabíjení, nejčastěji volí vznětové motorizace. Diesel pod kapotou nové třídy C, stejně jako všechny benzínové pohonné jednotky, už se ale elektrifikaci nevyhnul.

Vznětová pohonná jednotka s označením OM 654 M totiž jako vůbec první nafťák Mercedesu pracuje s druhou generací integrovaného 48V startér-generátoru, který by měl výraznou měrou přispět k vysoké efektivitě a nízké spotřebě.

Elektrický palubní systém využívá energii získanou rekuperací například pro funkci plachtění, kdy je vůz schopen spalovací motor jednoduše vypnout. Palubní systém navíc napájí i elektrický kompresor klimatizace, díky čemuž zajišťuje ještě efektivnější provoz v létě.

Milovníci svižnější jízdy ale zřejmě ocení především elektrický boost, automobilkou značený jako EQ Boost, dostupný prakticky okamžitě. Elektromotor přitom asistuje výkonem až 15 kW a točivým momentem 200 Nm. Ve verzi C 200 d tak sedan nabídne kombinovaný výkon 147 kW a 440 Nm, zatímco ve verzi C 300 d až 195 kW a 550 Nm točivého momentu.

Úpravou ale prošel i samotný motor, který dostal novou klikovou hřídel. Zdvih motoru se tak zvýšil z 92,3 mm na 94,3 mm a objem z 1950 cm3 na 1993. Automobilka také zvýšila tlak vstřikování na 2700 bar a díky dvojici nových vodou chlazených turbodmychadel s variabilní geometrií by měl mít motor ještě lepší reakce a prudší nástup výkonu. V pístech je navíc sodík, který by měl pomoci lépe rozvádět teplo.

Jde tak o jedny z nejsilnějších naftových čtyřválců pod kapotou vozidel s třícípou hvězdou. V dnešní době se ale žádná inovace neobjede ani bez emisních opatření. Nové céčko tak dostalo katalyzátor redukující množství NOx, filtr pevných částic DPF, SCR katalyzátor se vstřikováním AdBlue a ještě jeden přídavný SCR katalyzátor, umístěný na podvozku, s nezávislým systémem měření a dávkování AdBlue.

Optimální práci mild-hybridního systému pak umožňuje převodovka 9G-Tronic, vyvíjená právě pro adaptaci integrovaného startér generátoru. Převodovka má novou elektroniku s lepší výpočetní silou, je lehčí a měla by mít i výkonnější chlazení.

Otázkou samozřejmě zůstává spotřeba, podle předběžných měření dle WLTP by však slabší Mercedes C 220 d mohl jezdit v rozmezí 4,9 až 5,8 l/100 km, zatímco výkonnější C 300 d v rozmezí 5,0 až 5,8 l/100 km. Nejlepší obrázek si ale samozřejmě uděláme až z redakčních testů, na které snad nebudeme muset moc dlouho čekat. Ostatně výroba běží od března a české ceny už také známe několik měsíců.