Nedávno odtajněné dokumenty odhalily, že hvězda německé kinematografie 40. let Marika Rökková donášela po velkou část svého života citlivé informace Sovětům. Tak trochu česká Lída Baarová měla během války poměr s ministrem propagandy Josephem Goebbelsem. Konexe však nevyužívala ve vlastní prospěch. V rámci operování sítě Krona měla Sovětům vyzradit plány na operaci Barbarossa nebo strategii bitvy u Kurska.
Rökková se narodila v roce 1913 v Káhiře maďarským rodičům. Dětství prožila v Budapešti, kde začala nejdříve rozvíjet svůj všestranný talent v taneční škole. V době, kdy jí německá Ufa nabídla v roce 1935 první dvouletý kontrakt, měla za sebou již zkušenosti s účinkování na Broadwayi a v několika britských filmech. Vrcholu své kariéry však dosáhla až během nacistické éry ve 40. letech.
Do služeb NKVD Rökkovou pravděpodobně naverboval její manažer Heinz Hoffmeister. Skupina Krona sestávala asi z 35 vysoce postavených nacistických prominentů – bankéřů, armádních důstojníků a lidí blízkých filmovému průmyslu. Byl mezi nimi i manžel Rökkové – německý režisér a scenárista Georg Jacoby nebo německo-ruská herečka Olga Čechovová.
První podezření o dvojí roli Rökkové pojala Gehlenova západoněmecká rozvědka v roce 1951. V té době se herečka shodou okolností rozhodla stáhnout do ústraní. Do roku 2004, kdy zemřela, si zahrála už jen v několika málo filmech. Není známo, zda o podezření ze strany německých tajných služeb věděla. Neví se také, zda byly kdy podniknuty kroky k zastavení její činnosti a jak dlouho Sovětům vlastně donášela. Během svého života o sobě mluvila jako o antikomunistce.
Odkaz Rökkové se tak s vyjevením nových informací stává ještě komplikovanější než ten Lídy Baarové. Zatímco Baarová musela po celý život bojovat pouze s nálepkou Goebbelsovy milenky, je jen těžko odhadnutelné, jakým duchům a výčitkám musela čelit Marika Rökková. Zaplést se s jednou zrůdnou diktaturou nebylo v průběhu 20. století složité ani pro obyčejného člověka. Zaplést se s dvěma nejhoršími, to už pravděpodobně chtělo zvláštní talent.